Правните проблеми на CrowdStrike, свързани с глобалния компютърен срив от миналия месец, се задълбочават, тъй като компанията за киберсигурност е съдена от самолетни пътници, чиито полети са били забавени или отменени, предава Ройтерс.
В колективен иск, подаден във федералния съд на Остин, Тексас, трима души обвиняват CrowdStrike за небрежност при тестването и внедряването на софтуера ѝ, което е причинило прекъсването. Случаят доведе до спиране на работата на банки, болници и на линиите на спешната помощ по целия свят.
Ищците казват, че макар пътниците да са успели да стигнат до дестинациите си, много от тях са похарчили стотици долари за настаняване, храна и алтернативни пътувания, докато други са пропуснали работа или са имали здравословни проблеми, тъй като е трябвало да спят на пода на летището.
По думите им CrowdStrike трябва да плати компенсации и наказателни щети на всеки, чийто полет е понесъл смущения, след като заземяването на полети на Southwest Airlines и други превозвачи заради технологични проблеми през 2023 г. направи прекъсването „напълно предвидимо“.
„Вярваме, че този случай не е основателен и ще защитаваме компанията“, гласи изявление на CrowdStrike.
Тя даде идентично изявление в отговор на съдебно дело, заведено от акционер на 31 юли, след като цената на акциите на фирмата се понижи с около една трета.
Сривът беше причинен от проблемна актуализация на софтуер, която доведе до проблеми в над 8 млн. компютъра.
Delta Air Lines заяви, че може да предприеме правни действия срещу базираната в Остин CrowdStrike, след като отмени над 6000 полета, а това ѝ струва около 500 млн. долара.
В неделя CrowdStrike заяви, че нито е твърде небрежна, нито е виновна за проблемите на Delta, както и че базираният в Атланта превозвач не е приел предложението ѝ за помощ.
Delta е изправена пред разследване на Министерството на транспорта на САЩ защо се е нуждаела от повече време от конкурентите си, за да се възстанови от прекъсването.