Fujitsu има проблеми с привличането на технологични кадри, от които се нуждае, за да разшири своето звено за консултантски услуги в сферата на информационните технологии и да поеме по-големи системни интегратори като Accenture, пише Bloomberg.
Базираната в Токио компания, която се бори да се диференцира на препълнения сектор на промишлена електроника в Япония, си е поставила за цел петкратно да увеличи своя консултантски екип до 10 хил. работници през бизнес годината до март 2026 г. Постигането на тази цел обаче е трудно, твърди корпоративният изпълнителен директор Йошинами Такахаши.
„Напредъкът е бавен и срещаме трудности“, коментира Такахаши в интервю. За да подпомогне разширяването си, Fujitsu търси компании, които да придобие, както на вътрешния си пазар, така и зад граница, за да се сдобие със служители, коментира той.
Основана през 1935 г., Fujitsu измести фокуса си от хардуера, а нейният сегмент за сервизни решения, който включва системна интеграция, консултантски услуги, облачни изчисления, мрежи, центрове за данни и услуги за сигурност, сега отговаря за повече от половината от приходите ѝ. Компанията иска да разшири възможностите си за подготвяне на инструменти с изкуствен интелект (AI), за да отговори на нуждите на клиентите си.
По-малките маржове обаче накърняват способността на японските компании да привличат опитни работници от конкурентите си. Маржът на оперативната печалба в сегмента за сервизни решения на Fujitsu беше 7% през последното тримесечие. На Accenture е 16,4%.
Вътрешната технология на Fujitsu, която обхваща от суперкомпютри до съхранение на данни, дава на компанията предимство пред други конкуренти, които трябва да интегрират решения от другаде, смята Такахаши. Нейните IT решения и консултантският екип Fujitsu Uvance също така помагат на клиентите да минимизират въглеродните емисии, като същевременно увеличават печалбите от въглеродни кредити, допълва той.