Amazon.com отчете забавяне на растежа на онлайн продажбите през второто тримесечие и заяви, че предпазливите потребители търсят по-евтини опции за покупки. Това доведе до спад на цената на акциите на компанията с близо 8%, предава Ройтерс.
Борсовото понижение е факт, въпреки печалбата за второто тримесечие и приходите от продажби на облачния бизнес, които надминаха очакванията на анализаторите. От началото на годината до края на сесията в четвъртък стойността на книжата на Amazon нарасна с над 20%, а инвеститорите бяха разочаровани от това, че компанията даде прогноза за приходите от продажби за настоящото тримесечие, която не отговори на очакванията на Wall Street.
Главният финансов директор на Amazon Браян Олсавски коментира пред репортери, че потребителите „продължават да бъдат предпазливи и свиват разходите си“.
„Те търсят оферти“, отбелязва той, допълвайки, че продуктите с по-ниски цени се продават бързо.
Главният изпълнителен директор Анди Джаси се съгласи, добавяйки пред анализаторите, че клиентите залагат на по-евтини опции, когато могат. Бизнесът на Amazon с онлайн търговия е изправен пред все по-голяма конкуренция от бюджетни гиганти като Temu и Shein, които продават голямо разнообразие от продукти на изгодни цени директно от Китай.
Коментарите до голяма степен повтарят казаното от Mondelez, PepsiCo и Kraft, които през последните дни подчертаха предизвикателствата, пред които са изправени американските потребители.
Приходите от продажбите на онлайн магазините на Amazon са нараснали с 5% през второто тримесечие до 55,4 млрд. долара, в сравнение с ръст от 7% през първото тримесечие. Според един от анализаторите забавянето на този показател е причина за борсовата разпродажба след края на сесията снощи.
„Продължаваме да постигаме напредък в редица измерения, но може би в никое не се представяме по-добре от продължаващото ускоряване на растежа на AWS”, коментира Джаси, визирайки облачния бизнес Amazon Web Services.
Олсавски коментира пред репортери, че е трудно да се правят прогнози за третото тримесечие, тъй като събития като президентските избори и Олимпийските игри в Париж разсейват потребителите. По думите му двудневното събитие за разпродажби Prime Day е било „най-голямото до момента“, но не разкрива повече данни.
Опити за наваксване в сферата на изкуствения интелект
Подобно на други големи технологични компании, Amazon увеличава капиталовите разходи, за да инвестира в инфраструктура за развитие на изкуствения интелект. Олсавски коментира, че разходите през първите шест месеца на тази година са били около 30,5 млрд. долара, което предполага около 16,5 млрд. долара през второто тримесечие.
Базираната в Сиатъл Amazon догонва конкурентите си Microsoft, която си партнира с OpenAI, и Google в разработването на свои собствени големи езикови модели, които могат да отговорят почти мигновено на сложни заявки или подкани.
Amazon пусна чатбот, наречен Rufus, предназначен да помага на клиентите да вземат решения за покупка за конкретни цели.
И Alphabet, и Microsoft наскоро предупредиха инвеститорите, че разходите им ще останат високи тази година заради развитието на скъпи AI услуги и софтуер. Инвеститорите приеха това като сигнал, че генерирането на печалба от популярната технология може да отнеме повече време, отколкото първоначално се надяваха.
Amazon Web Services отчете 19% ръст на приходите до 26,3 млрд. долара за второто тримесечие, като надмина пазарните очаквания за 25,95 млрд. долара.
Компанията прогнозира 154-158,5 млрд. долара приходи за третото тримесечие, в сравнение със средна прогноза на анализаторите за 158,24 млрд. долара, сочат данни на LSEG.
Amazon не успя да изпълни очакванията за рекламните си приходи – внимателно следена метрика, докато засилва конкуренцията си с Meta Platforms и Google. Приходите на този сегмент за тримесечието са 12,8 млрд. долара, спрямо прогноза за 13 млрд. долара. По-рано тази година компанията за първи път започна да предлага реклами в Prime Video.