Comcast Corp. отчете приходи за второто тримесечие, които изостават от прогнозите на анализаторите, ударени от по-мудния сезон на нейните филмови студия и тематични паркове, съобщава Bloomberg.
Приходите на групата са паднали с 2,7% до 29,7 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 30 млрд. долара.
Приходите от филмовите студия се сринаха с 27%, докато продажбите в тематичните паркове паднаха с 11%.
По отношение на бизнеса с филми, след като Comcast пусна някои от най-касовите филми миналата година като „Супер Марио Bros“ и „Бързи и яростни 10“. През последното тримесечие притежаваното от групата студио Universal Studios така и не предложи филм, който да се сравнява по приходи с тях.
Парковете на компанията се възстановиха значително след пандемията от Covid-19, но оттогава клиентите се насочиха към други форми на забавление, включително международни пътувания и круизи. Тази промяна съвпадна с графика на Comcast за въвеждане на нови атракции и с дупката в тазгодишния календар за отваряне на атракции. Тематичният парк Epic Universe, първоначално планиран да отвори врати по-късно тази година в Орландо, беше отложен за 2025 г.
Приходите от подразделението за тематични паркове паднаха до 1,98 млрд. долара, под очакваните от пазара 2,21 млрд. долара. Бизнесът с филми и телевизия отчете 2,25 млрд. долара приходи от продажби в сравнение с прогнозираните 2,51 млрд. долара.
Акциите на Comcast поевтиняват с 6,3% през първите часове на търговията в Ню Йорк.
В разговор с анализатори, главният изпълнителен директор Брайън Робъртс даде нови подробности относно сделката за медийни права на Comcast с Националната баскетболна асоциация (НБА). Оферта, подадена в понеделник от Warner Bros. Discovery Inc., която отговаря на предложените от Amazon.com Inc. 1,8 млрд. долара, няма да засегне 11-годишното споразумение на Comcast с NBA.
Робъртс изтъква, че пакетът на Comcast, който стартира за сезон 2025-2026, ще включва 100 игри от редовния сезон на НБА в NBC и нейната услуга за стрийминг Peacock, отбелязвайки, че това е повече от всеки друг медиен партньор на NBA. В допълнение към Comcast и Amazon, ESPN, част от портфолиото на Disney, също влиза в сделката за 76 млрд. долара.
„Очакваме с нетърпение да поставим тежестта на цялата ни компания зад нашето партньорство с НБА за десетилетия напред“, изтъква Робъртс по време на дискусията.
В най-големия бизнес сегмент на компанията, предоставящ кабелни, интернет и телефонни услуги, печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация расте с 1,6% до 8,48 млрд. долара. Това е над прогнозите на Wall Street.
Базираният във Филаделфия медиен гигант, който оперира с марката Xfinity за интернет и кабелни услуги, загуби 120 000 клиенти на широколентов интернет през периода, тъй като конкуренцията на пазара расте.
Comcast също загуби 419 000 абонати на кабелна телевизия, тъй като хората все по-често предпочитат стрийминг услугите. Нейният собствен стрийминг продукт, Peacock, изпитва затруднения да се конкурира с индустриалния гигант Netflix Inc. и с други, включително предложенията от Walt Disney Co.