Meta Platforms води преговори за придобиване на миноритарен дял в производителя на слънчеви очила Ray-Ban, докато собственикът на Facebook увеличава усилията си в посока умни очила, пише Bloomberg.
Meta, която работи съвместно с EssilorLuxottica по очилата Ray-Ban Meta, обмисля придобиването на дял от 3% до 5% в групата за луксозни очила, която би била оценена на около 4,5 млрд. евро при настоящите цени, твърдят източници, пожелали да останат анонимни. По думите им няма гаранция, че ще се стигне до такава инвестиция.
Говорител на Meta не е отговорил веднага на запитването за коментар. Говорител на EssilorLuxottica отказва такъв.
Meta вече е получила зелена светлина от американските антитръстови органи да закупи миноритарен дял от цели 5%, твърдят двама души, запознати със сделката. Федералната търговска комисия на САЩ отказва коментар.
С придобиването на дял в EssilorLuxottica гигантът ще задълбочи партньорството си с най-голямата компания за очила в света. Предполага се също така, че ще придобие повече влияние върху бизнес, който е ключов за неговите усилия в сферата на виртуалната и разширената реалност, и ще укрепи позициите си срещу конкурентите. Snap от години експериментира с очила за смесена реалност, а Apple пусна очилата Vision Pro по-рано тази година.
Потребителите все още не са се насочили масово към тази технология.
Цената на акциите на EssilorLuxottica се повиши с 2,3% до 194,20 долара след обявяването на новината. Тази на Meta нарасна с 1,1% до 467,27 долара.
Това няма да е първата компания, в която Meta придобива дял. Преди четири години гигантът в социалните мрежи обяви, че ще купи 10% от Jio Platforms на Reliance Industries, като се превърна в най-големия ѝ миноритарен акционер с инвестиция за 5,7 млрд. долара. Това партньорство беше сключено, докато главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг работеше по експанзията на компанията в Индия, където онлайн разплащанията и търсенето на електронна търговия преживяват бум, докато все още повече хора използват смартфони.
Meta инвестира значително в метавселената – бъдеща версия на интернет, съставена от потапящи светове, достъпни чрез специални очила – която Зукърбърг описва като следващата голяма изчислителна революция след мобилните телефони. Преди години компанията дори промени името си от Facebook на Meta, за да подчертае отдадеността към тази концепция.