IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Технически проблеми засегнаха авиокомпании, банки и Лондонската фондова борса*

Серията от сривове се разрази от САЩ до Азия, след като Microsoft съобщи за прекъсване на онлайн услугите си

10:33 | 19.07.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Поредица от технически проблеми наруши услугите на авиокомпании, банки и Лондонската фондова борса в петък, предаде Bloomberg. Това е необичайна каскада от сривове, която се разрази от САЩ до Азия, след като Microsoft съобщи за прекъсване на онлайн услугите си.

Първите проблеми възникнаха в САЩ късно в четвъртък и се дължаха на срив в услугите на Microsoft, включително Azure и 365. Базираната в Денвър авиокомпания Frontier Airlines, подразделение на Frontier Group Holdings Inc., преустанови полетите си за повече от два часа и обвини за това онлайн услугите на Microsoft. Авиокомпанията отмени спирането на заминаванията в цялата страна и започна процес на възобновяване на полетите от 23:00 ч. нюйоркско време.

Американските авиокомпании American Airlines, Delta Airlines, United Airlines и Allegiant Air преустановиха полетите си поради проблеми с комуникацията. Решенията за това бяха взети малко след като Microsoft обяви, че е разрешила проблема с прекъсването на облачните си услуги, предава Ройтерс.

"Прекъсване на софтуера на трета страна оказва влияние върху компютърните системи по целия свят, включително и в United. Докато работим по възстановяването на тези системи, задържаме всички самолети на летищата на заминаване", се казва в изявление на United. "Полетите, които вече са във въздуха, продължават към дестинациите си."

Международни авиокомпании, сред които Ryanair, най-големият въздушен превозвач в Европа по брой на пасажерите, който изпълнява полети и от България, предупредиха за проблеми със системите си за резервации и други смущения. "В момента изпитваме смущения в мрежата поради глобален ИТ срив на трета страна, който е изцяло извън нашия контрол. В момента резервациите и регистрацията не са достъпни. Ако ви предстои пътуване днес (19 юли) и все още не сте се регистрирали за полета си, можете да го направите на летището", пише на сайта на Ryanair.

Туристическата индустрия е сред най-засегнатите сектори - летища по целия свят, включително в Токио, Амстердам, Берлин и няколко испански летища, съобщиха за проблеми със системите си и закъснения.

Правителството на Австралия заяви, че прекъсванията в работата на медиите, банките и телекомуникационните компании там изглежда са свързани с проблем в глобалната фирма за киберсигурност Crowdstrike.

Според предупреждение, изпратено от Crowdstrike до нейните клиенти и прегледано от Ройтерс, софтуерът Falcon Sensor на компанията причинява срив на Microsoft Windows и показване на син екран, наричан неофициално "синия екран на смъртта". Говорител на Crowdstrike не е отговорил на имейли или обаждания с искане за коментар.

Във Великобритания системите за резервации на часове за прегледи, използвани от лекарите, са били изключени, съобщиха многобройни медицински служители в социалната медия X, а Sky News, една от основните новинарски телевизии в страната, се извини за невъзможността да предава на живо.

Банки и други финансови институции от Австралия до Индия и Южна Африка предупредиха клиентите си за прекъсвания на услугите им.

LSE Group, която управлява Лондонската фондова борса, съобщи, че се е сблъскала с глобален технически проблем, който не позволява публикуването на новини по време на азиатската борсова сесия в петък. Другите услуги в рамките на групата, включително Лондонската фондова борса, функционират нормално. Отделно от това групата съобщи, че в 6 часа сутринта по Гринуич е имала технически проблеми с публикуването на спот и форуърд цените на валутите, предаде Ройтерс.

В началото на търговията в Лондон стана ясно, че прекъсването е довело до сътресения в целия финансов сектор. "Боже мой, това е огромен срив", коментира лондонски трейдър пред Ройтерс.

В Азия в следобедните часове японските потребители започнаха да съобщават за сривове в услугите, включително в Microsoft 365 - интернет базирания офис пакет на компанията.

Авиокомпаниите на летищата в Мумбай и Хонконг се върнаха към ръчно регистриране на пътниците.

От Amazon посочиха в изявление, че "разследват съобщения за проблеми със свързаността с Windows EC2 и Workspaces в рамките на облачната услуга AWS."

Последните проблеми се появиха непосредствено след като Microsoft съобщи, че е отстранила срив в облачните услуги Azure. По-рано страниците за състоянието на компанията показаха, че Azure и Microsoft 365 са имали проблеми в продължение на няколко часа.

Говорител на Microsoft е заявил, че компанията проучва съобщенията за прекъсвания и проблеми.

*Статията се допълва с актуална информация. Опреснете страницата, за да видите всички промени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:31 | 19.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още