Поредица от технически проблеми наруши услугите на авиокомпании, банки и Лондонската фондова борса в петък (19 юли), предаде Bloomberg. Това е необичайна каскада от сривове, която се разрази от САЩ до Азия, след като Microsoft съобщи за прекъсване на онлайн услугите си.
Първите проблеми възникнаха в САЩ късно в четвъртък и се дължаха на срив в услугите на Microsoft, включително Azure и 365. Базираната в Денвър авиокомпания Frontier Airlines, подразделение на Frontier Group Holdings Inc., преустанови полетите си за повече от два часа и обвини за това онлайн услугите на Microsoft. Авиокомпанията отмени ограниченията в цялата страна и започна процес на възобновяване на полетите от 23:00 ч. нюйоркско време.
По-късно американските авиокомпании American Airlines, Delta Airlines, United Airlines и Allegiant Air преустановиха полетите си поради проблеми с комуникацията. Решенията за това бяха взети малко след като Microsoft обяви, че е разрешила проблема с прекъсването на облачните си услуги, предава Ройтерс.
"Прекъсване на софтуера на трета страна оказва влияние върху компютърните системи по целия свят, включително и в United. Докато работим по възстановяването на тези системи, задържаме всички самолети на летищата на терминалите за заминаване", се казва в изявление на United. "Полетите, които вече са във въздуха, продължават към дестинациите си."
Международни авиокомпании, сред които Ryanair, най-големият въздушен превозвач в Европа по брой на пасажерите, който изпълнява полети и от България, предупредиха за проблеми със системите си за резервации и други смущения. "В момента изпитваме смущения в мрежата поради глобален ИТ срив на трета страна, който е изцяло извън нашия контрол. В момента резервациите и регистрацията не са достъпни. Ако ви предстои пътуване днес (19 юли) и все още не сте се регистрирали за полета си, можете да го направите на летището", пише на сайта на Ryanair.
От Wizz Air съветват пътниците да пристигнат на летището поне три часа преди планирания час на излитане днес.
Туристическата индустрия е сред най-засегнатите сектори - летища по целия свят, включително в Токио, Амстердам, Берлин и няколко испански летища, съобщиха за проблеми със системите си и закъснения.
Правителството на Австралия заяви, че прекъсванията в работата на медиите, банките и телекомуникационните компании там изглежда са свързани с проблем в глобалната фирма за киберсигурност Crowdstrike.
Според предупреждение, изпратено от Crowdstrike до нейните клиенти и прегледано от Ройтерс, софтуерът Falcon Sensor на компанията причинява срив на Microsoft Windows и показване на син екран, наричан неофициално "синия екран на смъртта". Говорител на Crowdstrike не е отговорил на имейли или обаждания с искане за коментар.
Във Великобритания системите за резервации на часове за прегледи, използвани от лекарите, са били изключени, съобщиха многобройни медицински служители в социалната медия X, а Sky News, една от основните новинарски телевизии в страната, се извини за невъзможността да предава на живо.
Банки и други финансови институции от Австралия до Индия и Южна Африка предупредиха клиентите си за прекъсвания на услугите им.
LSE Group, която управлява Лондонската фондова борса, съобщи, че се е сблъскала с глобален технически проблем, който не позволява публикуването на новини по време на азиатската борсова сесия в петък. Другите услуги в рамките на групата, включително Лондонската фондова борса, функционират нормално. Отделно от това групата съобщи, че в 6 часа сутринта по Гринуич е имала технически проблеми с публикуването на спот и форуърд цените на валутите, предаде Ройтерс.
В началото на търговията в Лондон стана ясно, че прекъсването е довело до сътресения в целия финансов сектор. "Боже мой, това е огромен срив", коментира лондонски трейдър пред Ройтерс.
В Азия в следобедните часове японските потребители започнаха да съобщават за сривове в услугите, включително в Microsoft 365 - интернет базирания офис пакет на компанията.
Авиокомпаниите на летищата в Мумбай и Хонконг се върнаха към ръчно регистриране на пътниците.
От Amazon посочиха в изявление, че "разследват съобщения за проблеми със свързаността с Windows EC2 и Workspaces в рамките на облачната услуга AWS."
Последните проблеми се появиха непосредствено след като Microsoft съобщи, че е отстранила срив в облачните услуги Azure. По-рано страниците за състоянието на компанията показаха, че Azure и Microsoft 365 са имали проблеми в продължение на няколко часа.
Говорител на Microsoft е заявил, че компанията проучва съобщенията за прекъсвания и проблеми.
*Статията се допълва с актуална информация. Опреснете страницата, за да видите всички промени.
преди 4 месеца И няма руска хакерска следа? Не може да бъде! :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца поне с биткойна всичко е наред отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца До: khao ... и то от една кръпка само и виж кво станА ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 месеца целия свят... ето до какво води монопола! отговор Сигнализирай за неуместен коментар