Компанията майка на Google – Alphabet, се е отказала от усилията си да придобие HubSpot, твърди източник на Bloomberg, запознат с въпроса. Така възможността за придобиване, което можеше да се нареди сред най-големите за годината, остава в миналото.
Цената на акциите на HubSpot, компания за управление на отношенията с клиенти, се понижиха тази година, но страните не достигнаха до точка на сериозни дискусии относно надлежна провека, допълват източниците, които са пожелали да останат анонимни. Книжата приключиха търговията с 12% спад на цената до 492,31 долара за брой, давайки на компанията пазарна капитализация от 25 млрд. долара.
Alphabet беше изразила интереса си към потенциална сделка с HubSpot по-рано тази година, но страните не достигнаха до по-сериозни преговори, допълват източниците, пожелали да останат анонимни.
Представител на Alphabet не е коментирал веднага въпроса. Говорител на HubSpot е отказал коментар.
Потенциалната сделка за HubSpot би била една от най-големите технологични сделки тази година, сочат данни, събрани от Bloomberg, поставяйки я в същата категория като предстоящото придобиване на Ansys за 34 млрд. долара от Synopsys.
Придобиването на HubSpot, която е фокусирана върху малки и средни компании, можеше да помогне на Alphabet да се конкурира с други играчи на този пазар, като Microsoft, Oracle и Salesforce.
Сделката също така вероятно щеше да бъде проверена обстойно от американските антимонополни регулатори. При администрацията на Джо Байдън Министерството на правосъдието и Федералната търговска комисия агресивно сигнализираха, че са против мащабните сливания и придобивания, принуждавайки големи технологични компании да преосмислят плановете си за растеж чрез покупки.
Цената на акциите на HubSpot достигна пик през април от 682 долара за брой, а оттогава се понижи с 21% до сряда. Стойността на книжата на Alphabet пък е нараснала с 37 на сто тази година.