IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приложението, което винаги печели битката за вашето внимание

Duolingо използва специална стратегия, за да държи потребителите си ангажирани

07:02 | 24.06.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Всяка вечер телефонът ми вибрира със спешно съобщение от анимационен бухал. Известията продължават да се появяват с все по-нетърпящ отлагане тон, докато неизбежно не направя това, което трябва – отварям Duolingo, пише Бен Коен за The Wall Street Journal.

Това ме прави един от милиони други хора, които не спират да се връщат в това приложение ден след ден, допълва той.

Способността да привличаш хората и да ги държиш ангажирани е един от светите граали в бизнеса. Малко компании го правят по-добре от Duolingo – най-популярното приложение в света за изучаване на чужди езици, което се възползва от две концепции, ползвани в много индустрии – поредици и известия. (Поредицата е броят на поредните дни, в които потребителят ползва приложението Duolingo – бел. ред.)

Ето защо Duolingo се превърна в един от най-големите победители в глобалната битка за вашето внимание.

Помислете за всички известия, които получавате от момента, в който се събудите или докато заспите. Имейли и WhatsApp и твърде много известия от календара. Оферти и промоции. Instagram харесвания. Актуализации на времето. Футболни мачове, резултати, акценти и подкасти. Сигнали за новини. Съобщения от мама. Отмяна на полети. Повторни резервации на полети. Закъснения на полети. Още известия за новини. Всеки път, когато проверявате екрана на телефона си в наши дни, има друго известие, което чака да бъде игнорирано.

Защо обаче винаги отваряте съобщенията от Duolingo?

Не е само защото сте вътрешно мотивирани. Най-вече защото зад този анимационен бухал на име Дуо стои голям екип от инженери, изследователи, стратези и продуктови мениджъри, които ви дават този допълнителен тласък.

Най-добрият начин да научите език е да придобиете навика за ежедневна практика, а най-добрият начин да формирате този навик е да получите навременен тласък, което прави поредиците и известията от ключово значение за изненадващия бизнес успех на Duolingo.

Написах цяла книга за силата на поредиците от действия, но никога не съм срещал пример за толкова мощни поредици като Duolingo, пише Коен.

Хората са устроени да търсят такива поредности, че ги виждаме дори там, където може да не съществуват. Duolingo се възползва от тази наша склонност и я превръща в мотивационна тактика. Оказва се, че хората са готови да правят какви ли не странни неща, ако имат стимула за нещо – като например да се измъкнат от бар точно преди полунощ, за да говорят няколко минути на японски.

Най-дългата активна поредица в Duolingo вече е по-дълга от 4100 дни. Единственото нещо, което е по-впечатляващо от няколкото души, които използват приложението всеки ден в продължение на повече от десетилетие, е, че 5 млн. души имат поредици от една година. Всъщност компанията казва, че повече от 70% от над 30-те млн. активни потребители дневно на продукта имат седмични поредици.

Тези данни са наистина забележителни, като се има предвид конкуренцията на Duolingo - всичко, което можете да правите на телефон, който не изисква спрежение на глаголи.

„Когато сравнявате ученето с TikTok, вие сравнявате броколи с десерт“, коментира Лиз Наглър, старши директор продуктов мениджмънт в Duolingo.

Но повече от 30 млн. души всеки ден са готови да ядат зеленчуци, когато могат да си хапват сладолед.

Duolingo е основана през 2011 г. от Луис фон Ан, компютърен учен от Университета Карнеги Мелън, и от Северин Хакър – един от неговите студенти. Днес Фон Ан е главен изпълнителен директор, а Хакър е главен технологичен директор. Откакто стана публична през 2021 г., компанията се представя по-добре от индекса S&P 500 и днес има пазарна капитализация от 8,5 млрд. долара.

Повечето хора използват безплатната версия на Duolingo, но по-голямата част от парите на компанията идват от платени абонаменти. Останалото идва от реклами и покупки в приложението. Също така, такос. Да, такос. Във финансовите документи компанията старателно споделя приходите си от Duo’s Taqueria - мексикански ресторант в непосредствена близост до централата ѝ в технологичния център на Питсбърг. (Миналата година такосите са донесли 682 хил. долара на Duolingo от общо 531 млн. долара.)

Но забравете такосите. Нека се върнем на броколите и как Duolingo ги прави вкусни като мелба.

Има много компании, които може да нямат желание да напомнят на хората за техните навици за използване. Гледали сте Netflix 162 поредни вечери. Последен шанс да удължите поредицата си! При Duolingo е обратното. Един от най-надеждните методи на компанията за връщане на потребителите към приложението е просто да им покаже колко време вече са инвестирали в него.

Последна актуализация: 07:02 | 24.06.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още