Китайският онлайн магазин Temu ще трябва да се съобрази с по-строгите правила на Европейския съюз, след като броят на потребителите му надхвърли ключов критерий, обяви Европейската комисия. По този начин ЕК постави търговецът на PDD Group в групата, в която попадат играчи като Amazon, Meta Platforms и TikTok.
Съгласно Закона за цифровите услуги на Европейския съюз компании с повече от 45 млн. потребителите се дефинират като много големи онлайн платформи и от тях се изисква да правят повече, за да се борят с незаконното и зловредно съдържание, както и с фалшивите продукти на своите платформи.
Temu, която навлезе на пазара на ЕС през април миналата година, имаше около 75 млн. средномесечни активни потребители в Европейския съюз за шестте месеца, приключили на 31 март тази година.
„След днешното определяне на Temu като много голяма онлайн платформа, компанията трябва да се съобрази с най-строгите правила, съгласно Закона за цифровите услуги в рамките на четири месеца след уведомяването ѝ (т.е. до края на септември 2024 г.)“, коментира ЕК, която действа като европейски технологичен регулатор.
Задълженията съгласно Закона за цифровите услуги за много големите онлайн платформи включват оценка и смекчаване на системни рискове, свързани с техните услуги, като продажба на фалшиви стоки, опасни и незаконни продукти и елементи, които нарушават правата на интелектуалната собственост.
Нарушенията на закона могат да струват на компаниите до 6% от глобалния им годишен оборот.