При представянето на най-новите си финансови резултати Match Group и Bumble подчертаха усилията си да ангажират жените. „Нашата задача номер едно е да помагаме на нашите клиенти да намерят връзки и да подобрим изживяването на жените“, коментира Лидиан Джоунс, която през януари пое поста главен изпълнителен директор на Bumble.
През последните няколко години Tinder загуби потребители в полза на по-малки конкуренти, включително заради друг бранд под шапката на Match Group – Hinge, който е по-популярен сред поколението Z.
Броят на плащащите абонати на Tinder спадна до под 10 млн. през тримесечието до края на март, записвайки шести пореден тримесечен спад. Месечните активни потребители, по-голямата част от които използват безплатните услуги на приложението, намаляват стабилно от 2021 г. насам, сочат данни на Sensor Tower. През първото тримесечие Bumble също показва спад на броя на активните потребители, разкриват данни на Sensor Tower, макар че броят на плащащите абонати остава стабилен.
Спадът на броя на потребителите идва след нарастване на сигнали за т.нар. умора от приложенията за запознанства. Проучване на Bumble например установи, че 70% от жените, използващи приложението, са преживели „прегаряне“.
В края на април Bumble пусна функция за „начални ходове“, която позволява на жените да добавят подкани към своите профили, на които потенциалните ухажори да откликнат. Продуктът, който компанията заяви, че ще „обекчи напрежението от започването на чат“, показва отдръпване от предишния модел на Bumble, който изискваше жените активно да започват всички разговори. По думите на Джоунс компанията е получила добра обратна връзка от дамите, които са целева аудитория на промените.
Match Group пък проучи инструменти за улесняване ползването на Tinder, включително функция с изкуствен интелект за избор на снимка, която в момента е в процес на тестване. Тя анализира личния фотоалбум на потребителя и автоматично избира кадрите, които най-добре „показват тяхната личност“, като ги добавя към профила. Ким твърди, че това ще намали „бариерата за влизане“ в Tinder.
И Bumble, и Match Group подчертаха подобряването на модерирането на съдържание като инструмент за засилване на ангажираността и удовлетвореността на жените от услугата.
Проучване от 2023 г. на Pew Research Centre установи, че над половината от жените над 50, които са използвали сайтове или приложения за запознанства, са получили откровено сексуално съобщение или изображение, каквото не са поискали. Над една на всеки десет пък е получила заплахи за физическа разправа.
През февруари Tinder заяви, че разширява собствената си програма за проверка на самоличността, която сравнява видео селфи с паспорт или шофьорска книжка, както и снимки в потребителския профил. Bumble, която вече предложи подобна функция, казва, че е подобрила своя „модел за компютърно наблюдение за сравнение на сходства“, за да подобри проверката.