Технологичните компании инвестират значително в изкуствен интелект, но не наемат хора със старите темпове. Новите обяви за работа в областта на технологиите са спаднали от средно 308 хил. на месец през 2019 г. до 180 хил. на месец към април, сочат данни на търговската технологична асоциация CompTIA.
Работните места, свързани с изкуствения интелект и машинното обучение, като дял от всички технологични позиции в САЩ, нарастват, но все още не обхващат толкова голяма част от общия пазар на технологични позиции. Обявите за кадри в сферата на AI и машинно обучение са се увеличили от 9,5% от всички технологични места през януари 2023 г. до 11,5% през април 2024 г., сочат данни на Lightcast. Този растеж обаче се случва на фона на намаленото търсене на технологични кадри като цяло, коментира Арт Зейл, главен изпълнителен директор на DHI Group.
Зейл твърди, че много от тези, които наемат хора за AI и свързани с AI роли, са консултантски фирми.
„Това означава, че големите компании започват с бизнес консултанти, които да правят пилотни проекти и прототипи“, казва той.
Много технологични работници искат да работят конкретно в компании, които решават проблеми с AI, смята Нанси Сю, основател на фирмата за набиране на персонал Moonhub. Те може да са в желана технологична компания, казва тя, „но напускат тези компании, защото искат да отидат във фирми за изкуствен интелект“.
Кандидатите не трябва да се обезсърчават твърде много от липсата на опит, казва Сю. Много фирми търсят таланти за създаване на приложения върху големи езикови модели, което изисква умения в областта на софтуерното инженерство, но не и специфичен опит в изкуствения интелект.
OpenAI е готова да рискува с работниците, които са нови в областта, твърди Елена Чациатанасиаду, която ръководи резидентската програма в компанията, която е с продължителност 6 месеца. Според Чациатанасиаду по-важно от предишния опит в сферата на изкуствения интелект е желанието за учене и ангажираността с мисията на компанията. Програмата е приела напуснали колеж, невролози и възпитаник на Julliard School, който е работил по проект за изследване на музика, базиран на AI.
„Важно ни е хората да могат да разбират областта“, споделя още тя.
Ана Х. Уан, ръководител AI в компанията за образователни технологии Multiverse, събира инженерен екип, който да се занимава с машинно обучение. Има три ключови критерия: умения за програмиране, меки умения, включително способност за бързо учене и способност за кръстосано сътрудничество, плюс основни познания по теория на AI, дори и да са самоуки или придобити чрез онлайн курсове.
Достатъчно трудно е да се намерят първите две, казва тя, но когато добавите третото изискване „не просто да си играете с ChatGPT“, но наистина да разберете кои AI инструменти трябва да се използват за решаването на какъв проблем, изборът става съвсем малък.
Големите технологични компании се опитват да направят цялата си работна сила по-компетентна в изкуствения интелект. Trailhead, платформата за обучение на Salesforce, в момента предлага 43 курса, свързани с AI, вариращи от основи до етично използване на технологията. Над 60 хил. служители на Salesforce са преминали поне един такъв курс.