Китайският гигант Alibaba Group Holding отчете ръст на приходите от 6,6%, след като основният му бизнес с онлайн търговия и облачни услуги записа само умерен растеж, пише Bloomberg.
Приходите за трите месеца до края на март са нараснали до 221,9 млрд. юана (30,7 млрд. долара), докато анализаторите очакваха 219,8 млрд. юана. Нетната печалба е спаднала повече от очакваното – с 86%, след отчитане на загубите на публично търгуваните звена. Цената на акциите на компанията се понижи с 4% преди началото на борсовата сесия.
Инвеститорите следят внимателно резултатите на Alibaba – барометър за китайските потребителски настроения, на фона на непрестанните притеснения за загуба на бизнес от различни конкуренти, от PDD Holdings до ByteDance. Колебливото икономическо възстановяване също влияе негативно на компанията, докато тя се опитва да възроди растежа си след дългогодишните регулаторни репресии, които засегнаха частния сектор в Китай.
Днес компанията обяви, че ще раздаде 4 млрд. долара под формата на дивидент през фискалната година. Alibaba и Tencent Holding представиха резултатите си в рамките на един ден. Alibaba, която притежава дялове в публични компании като SenseTime Group и Sun Art Retail Group, не разкрива кои конкретни загуби са засегнали нетната ѝ печалба, която се оказа под очакванията. Основното ѝ подразделение за търговия в Китай записа едва 4% ръст на приходите, а облачното звено – само 3%.
Главният изпълнителен директор на Alibaba Еди У и председателят Джо Цаи говорят за завръщане на пионера в електронната търговия към успеха, като фокусът им пада преди всичко върху това, което наричат клиентско изживяване и иновация.
Еди У пое ръководството на компанията след период на безпрецедентни сътресения в Alibaba – тя се сблъска с Covid кризата, с репресиите над сектора от страна на Пекин, а след това и с китайския икономически спад.
В рядка бележка, целяща да укрепи морала сред над 200-те хил. служители на компанията, основателят Джак Ма говори за тези турбуленции. Той посочи, че компанията се връща към растежа въпреки скорошните предизвикателства, като същевременно призна за минали грешки.
Тази година У пое директно ръководството на подразделението за електронна търговия и облачни услуги на компанията. И двете са под натиск след поредица от погрешни стъпки и регулаторен контрол.