Amazon.com отчете тримесечни резултати над очакванията на Wall Street, след като интересът към изкуствения интелект помогна за растежа на бизнеса с облачни изчисления, предава Ройтерс.
Главният изпълнителен директор Анди Джаси заяви пред анализатори, че „пред нас стои голяма възможност“ в обслужването на клиенти, ползващи изкуствен интелект (AI).
Цената на акциите на базираната в Сиатъл компания за онлайн търговия и технологии се повиши с малко под 2% по време на следборсовата търговия, след като прогнозата за приходите за настоящото тримесечие се оказа разочароваща. Книжата приключиха редовната сесия с 3,3% ръст на стойността.
Главният финансов директор Брайън Ославски коментира пред репортери, че капиталовите разходи ще се увеличават през годината, след като през първото тримесечие достигнаха 14 млрд. долара.
Amazon инвестира за изграждането на своите AI предложения, за да отговори на клиентското търсене, особено в момент, в който клиентите се насочват към по-дългосрочни договори, посочва той.
Amazon се бори да бъде в крак с другите играчи в предлагането на софтуер с генеративен изкуствен интелект. Сред конкурентите ѝ попадат Alphabet и подкрепената от Microsoft OpenAI.
Приходите от продажби за първото тримесечие са се увеличили с 13 на сто до 143,3 млрд. долара, което е над средната прогноза на анализаторите за 142,5 млрд. долара по данни на LSEG. Нетната печалба се е увеличила повече от три пъти до 10,4 млрд. долара през първото тримесечие.
Компанията очаква между 144 и 149 млрд. долара приходи за настоящото тримесечие до края на юни, в сравнение с консенсусна прогноза на анализаторите за 150,07 млрд. долара по данни на LSEG.
„След година и половина на свиване на разходите за облачни услуги, изглежда, че корпоративните клиенти са готови отново да преместят повече работни процеси в облака, което е добре не само за Amazon, но и за много софтуерни компании, които продават на корпоративни клиенти“, коментира анализаторът на D.A. Davidson Гил Лурия.
Amazon Web Services (AWS), най-големият доставчик на облачни услуги, отчете 17% ръст на приходите до 25 млрд. долара за първото тримесечие, в сравнение с очаквани 24,53 млрд. долара. За сравнение ръстът на приходите от облачни изчисления на Microsoft беше 31%, а на Alphabet – 28%, за периода от януари до март.
Изкуственият интелект е във фокуса на Силициевата долина откакто ChatGPT на OpenAI дебютира в края на 2022 г., подхранвайки милиарди долари финансиране и луд стремеж за разработване на чатботове и други функции с изкуствен интелект в повече продукти. Във вторник Amazon каза, че нейният чатбот „Q” е публично достъпен, а по-рано тази година пусна услугата Rufus, за да помогне на клиентите на своя уебсайт да намират нови продукти.
Сега Джаси заяви, че AWS е напът да постигне 100 млрд. долара годишни приходи от продажби.
Amazon също така се противопостави на тенденцията на другите технологични гиганти да обявяват дивидент, след като Alphabet и Meta предприеха подобни действия. Решението на двете беше приветствано от инвеститорите, които повишиха цените на акциите им.
Amazon и Tesla остават единствените членове на т.нар. Великолепна седморка, които не предлагат дивиденти. Центата на акциите на Amazon нарасна с около 15% от наачалото на годината, като се представя по-добре в сравнение с ръста от 6% на S&P 500.
Нетната печалба е достигнала 10,4 млрд. долара, или 98 цента на акция, в сравнение с 3,2 млрд. долара, или 31 цента на акция, през първото тримесечие на 2023 г. Това надмина прогнозата на анализаторите за 83 цента печалба на акция.
Усилията на Amazon да изгради своя рекламен бизнес подкрепиха резултатите ѝ през тримесечието. Компанията е генерирала 11,8 млрд. долара от продажби на реклами, което е с 24% повече спрямо година по-рано.
Интернет гигантът приключи тримесечието с 1,52 млн. служители, което е с около 4000 по-малко в сравнение с края на 2023 г. Все пак броят им е по-висок спрямо година по-рано. Миналата година Amazon съкрати 27 хил. работни места и продължава да премахва позиции в редица звена.