Гигантът в областта на аудиострийминга Spotify Technology SA отчете ръст на потребителите си за първото тримесечие на годината. Така компанията отговори на прогнозите на анализаторите, които предвиждаха добри месеци за услугата, която печели интерес с добавянето на нови функции, предава Bloomberg.
Платените абонати Spotify са се увеличили с 14% на годишна база до 239 млн. души, се казва в изявление на компанията от вторник. Общият брой на активните потребители, включително плановете с реклами, е нараснал до 615 млн. души в сравнение с прогнозираните от анализаторите 617,9 млн.
Общите приходи са нараснали с 20% до 3,6 млрд. евро, което също е в унисон с очакванията. Коригираната оперативна печалба на компанията възлиза на 168 млн. евро, надминавайки прогнозите на анализаторите за приходи от 156,4 млн. евро.
Базираната в Швеция компания повиши цените на плановете си през миналата година и отново планира да таксува потребителите повече за своите услуги. Тя разработва и нови абонаменти, като например такъв, при който аудиокнигите ще бъдат изключени за сметка на по-ниска месечна цена.
Spotify въведе аудиокниги в абонаментните планове миналата година и оттогава разшири дейността си на шест пазара. От ръководството на шведката компания съобщиха, че 25% от потребителите с достъп до офертата са натиснали бутона за възпроизвеждане на аудиокнига поне веднъж.