Yahoo обяви, че е придобила работещата с изкуствен интелект (AI) новинарска платформа Artifact на съоснователите на Instagram. Освен това планира да внедри технологията ѝ в новинарските сайтове и другите си платформи в Съединените щати, предава Ройтерс.
Сделката подсказва за продължаващите предизвикателства пред медийните стартъпи, които се борят да увеличат приходите си в момент, в който технологичните гиганти Alphabet и Meta Platforms привличат по-голямата част от корпоративните разходи за реклама.
През януари Artifact написа в блога си, че може да прекрати операциите на своето приложение, тъй като „пазарните възможности не са достатъчно големи, за да гарантират продължаване на инвестициите по този начин“.
Yahoo, която притежава и новинарските брандове TechCrunch, Engadget и Yahoo Finance, твърди, че захранваният от AI двигател за препоръки на Artifact и други функции ще помогнат за увеличаване на мащаба на медийните дейности и за предоставянето на персонализирано съдържание на аудиторията.
Онлайн издателят също така притежава миноритарен дял в платформата за препоръки за съдържание Taboola.
Yahoo, която отказва да сподели финансови подробности, през 2021 г. беше придобита от Apollo Global Management за 5 млрд. долара.
Artifact беше създадена през 2023 г. от Кевин Систрьом и Майк Кригер. По-рано те бяха част от екипа на Meta, след придобиването на Instagram от компанията през 2012 г.
Двамата напуснаха Meta през 2018 г., което според някои медии се е случило заради обтегнатите им отношения с лидера на технологичния гигант Марк Зукърбърг и заради различната им визия за бъдещето на Instagram.
Систрьом и Кригер ще работят като консултанти на Yahoo по време на прехода, се казва в изявление на компанията.