Американският интернет гигант Amazon беше глобен с 31 млн. злоти (7,8 млн. долара) в Полша за подвеждане на клиенти относно наличността на продукти и датите за доставката им, съобщи регулаторът, занимаващ се със защита на потребителите – UOKiK, предава Ройтерс.
Агенцията съобщава, че е получила оплаквания от клиенти, които не са получили поръчките си.
„Потребителят има право да сметне, че опциите за покупка, наличността и сроковете за доставка, предлагани от търговците, не са подвеждащи“, посочва ръководителят на UOKiK Томаш Хростни.
Той твърди още, че UOKiK е поставил под въпрос практики като показване на времеви брояч на екрана, показващ период, в който поръчката трябва да бъде направена, без гаранция, че ще пристигне в дадения срок.
От пресслужбата на Amazon твърдят, че компанията ще обжалва решението.
„Въпреки че по-голямата част от нашите доставки пристигат навреме, клиентите могат да се свържат с нас в редкия случай, когато има забавяне или анулиране на поръчка, а ние ще го поправим“, посочва компанията в изявление, изпратено по имейл.
„През последната година си сътрудничихме с... UOKiK и предложихме множество доброволни изменения, за да продължим да подобряваме клиентското изживяване в Amazon.pl. Стриктно следваме правните стандарти във всички страни, в които работим, и категорично не сме съгласни с оценката и глобата, наложена от UOKiK”, допълват от компанията.