IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Wedbush: Apple може да засили ангажимента си към Китай

Компанията се бори с по-слаби продажби на iPhone и по-голяма конкуренция в азиатската страна

15:41 | 26.03.24 г.
Снимка: Qilai Shen/Bloomberg
Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Apple може да засили ангажимента си към пазара на смартфони в Китай на фона на намаляващите продажби на iPhone и силната конкуренция в страната, твърди Wedbush Securities, цитирана от CNBC.

Apple трябва да преодолее своите предизвикателства в Китай, включително трудната макросреда и конкуренцията от Huawei преди премиерата на iPhone 16, а „всичко започва с потвърждаване на присъствието на Apple в Китай“, допълват от Wedbush.

Китайският министър на търговията Уан Уънтао се срещна с главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук в петък и заяви, че страната му има възможности за Apple, както и за други компании, и поиска от производителя на iPhone да продължи да изгражда бизнеса си в Китай с цел „споделено развитие“, гласи изявление пред местни медии.

Кук твърди, че Китай е важен партньор що се касае до веригата за доставки на Apple и че компанията планира да увеличи инвестициите си в страната в дългосрочен план.

Миналата седмица Кук отвори най-новия ключов магазин на Apple в Шанхай и се срещна с основни доставчици в Китай, пишат местните медии. Освен това присъства на Китайския форум за развитие в Пекин, докато Китай се опитва да привлича чуждестранни инвеститори на фона на регулаторните и глобалните несигурности.

Това пътуване на Кук до Китай, което Wedbush твърди, че е „знак, че Apple може да заложи“ на Китай, се случва на фона на информацията на Counterpoint Research, че продажбите на iPhone в Китай са спаднали с 24% през първите шест седмици на 2024 г.

Apple работи в предизвикателна среда на най-големия си чуждестранен пазар – Китай, изправяйки се пред силна конкуренция от страна на местните китайски производители на смартфони, особено Huawei, чийто бизнес с потребителски стоки се възражда в страната след пускането на смартфона Mate 60.

„Моментът, в който се случва това пътуване, е важен, защото по същество Apple се нуждае от Китай, а Китай се нуждае от Apple, въпреки целия шум“, посочват от Wedbush.

Блокадите заради Covid-19 в Китай в края на 2022 г. до голяма степен нарушиха веригата на доставките на Apple. Това накара технологичния гигант да диверсифицира част от производството си, насочвайки се към страни като Индия и Виетнам.

„Въпреки това по-голямата част от производството и доставчиците на iPhone ще останат в Китай“, посочва Wedbush. Компанията същевременно запази рейтинга си за Apple и целевата цена от 250 долара за акциите ѝ.

В момента Apple е изправена пред регулаторни предизвикателства в САЩ и Европейския съюз и макар продажбите ѝ да спадат в Китай тази година, през миналата компанията се превърна в най-големия доставчик на смартфони в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:41 | 26.03.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още