Месечните активни потребители на Temu в САЩ са нараснали до 51,4 млн. от пускането на услугата през септември до януари тази година, сочат данни на Sensor Tower. Потребителите на Shein пък са увеличили броя си от 20,9 млн. до 26 млн. през същия период. При Amazon има понижение на този показател – от 69,6 млн. до 67 млн. Amazon твърди, че като цяло не забелязва спад на потреблението, но отказва да разкрие повече подробности. Компанията майка на Temu в сряда съобщи, че е удвоила тримесечните си приходи и печалба през четвъртото тримесечие.
Скорошните видео реклами на Amazon се фокусираха върху емоционални моменти, в които клиентите получават или използват продукти, поръчани от платформата. Скорошните реклами на Temu, включително по време на Super Bowl, призоваха потребителите да „пазаруват като милиардери“. Лидерите на Amazon са обърнали голямо внимание на кампанията на Temu, допълва източниците, запознати с въпроса.
Доверието на клиентите, надеждната доставка и лесното връщане отдавна са основна част от стратегията на Amazon. Компанията прекара голяма част от миналата година в обновяване на услугите си за доставка, за да се доближи още повече до клиентите и да доставя продукти по-ефективно. Компанията каза, че повече от 4 млрд. артикула са пристигнали на същия или на следващия ден в САЩ през 2023 г.
Междувременно Temu и Shein предлагат изгодни цени, отчасти защото доставят артикулите по-бавно. Двете компании доставят продукти директно от Китай и не съхраняват много запаси в САЩ. Shein е особено известна със своя модел на производство при поискване, който помага да се контролира количеството отпадъци в опаковките и други материали, които използва.
Temu отвори своя пазар за търговци от САЩ и Европа. Анализатори твърдят, че това ще ѝ помогне да свие разходите си за доставка и да продава продукти на по-високи цени. Първата цел на Temu могат да са китайските търговци в Amazon, които имат запаси в САЩ.
Temu и Shein с право залагат на това, че част от клиентите са склонни да чакат по-дълго, за да получат някои пратки. Междувременно Amazon остава непоколебима, че нейните купувачи ценят бързите доставки и връщания, както и богатия избор, който включва надеждни марки.
Спечелването на доверието на клиентите е основно предизвикателство, пред което са изправени новите конкуренти. В онлайн отзиви и форуми някои клиенти на Shein и Temu изразяват недоволството си, след като не са получили качествени продукти. Връщането на артикули към тези компании е по-сложно, отколкото към Amazon.
През последните години Amazon си има собствени проблеми. Проучвания сред клиенти показват, че удовлетвореността им намалява в области като качество на стоките. Amazon твърди, че като цяло клиентите остават доволни от изживяването си и акцентира върху услугите си за връщане на парите, когато продуктите са с дефекти или са пострадали.
Amazon е обмисляла дали да не засили видимостта на продукти с по-ниски цени, които стигат по-бавно до клиентите, на своя уебсайт, писа по-рано The Wall Street Journal.
Temu и Shein спечелиха значителни позиции в САЩ, докато мощната социална мрежа TikTok миналата година също започна да се насочва към купувачи, търсещи изгодни сделки. Shein и TikTok увеличават работната си сила в Сиатъл и се опитват да привлекат от служителите на Amazon. Част от целта им е да изградят операции по логистика и да имат своя верига за доставки в САЩ.
Подкрепената от компанията си майка PDD Holdings, Temu е в процес на купуване на рекламно пространство, откакто навлезе в САЩ, увеличавайки разходите си за дигитална реклама, като изпреварва конкурентите си по този показател. Анализатори очакват, че Temu ще обуздае рекламните си разходи през 2024 г.
Някои анализатори обаче се скептични относно стратегията на компанията. Ако Temu не открие начин да генерира стабилни приходи, всичко това може да навреди на рентабилността на компанията майка.