Групи за защита на потребителите от 8 държави от ЕС подадоха жалби срещу базираната в САЩ компания за социални мрежи Meta. Компанията е обвинена в незаконно обработване на потребителски данни и използване на системата "плати или дай съгласие" като "параван" за нарушаване на поверителността, предаде AFP.
Meta получава големи приходи от продажбата на данни за потребителите на Facebook и Instagram на рекламодатели, но нейният бизнес модел я изправи срещу регулаторните органи на ЕС по отношение на защитата на личните данни.
През ноември Meta стартира системата "плати или дай съгласие", която позволява на потребителите да не използват данните си за таргетиране на реклами срещу месечна такса - модел, който вече е изправен пред две предизвикателства от страна на защитниците на неприкосновеността на личния живот и потребителите.
Обявявайки последното действие, Европейската организация на потребителите (ЕОП) нарече системата "димна завеса за прикриване на истинския проблем с масовата, незаконна обработка на данни на потребителите, която продължава, независимо от избора на потребителите".
8 потребителски групи от Чехия, Дания, Франция, Гърция, Нидерландия, Норвегия, Словения и Испания подават жалби до местните органи за защита на данните, се казва в изявлението на базираната в Брюксел организация.
Групите твърдят, че Мета все още нарушава общия регламент на ЕС за защита на данните, който е в основата на съдебните дела на ЕС срещу онлайн гиганта.
"Време е органите за защита на данните да спрат несправедливата обработка на данни от Meta и нарушаването на основните права на хората", заяви Урсула Пахл, заместник-генерален директор на ЕОП.
В доклад на ЕОП се казва, че Meta нарушава принципите на законодателството на ЕС за данните, които изискват прозрачност, както и ограничаване на това колко потребителски данни обработва и за какво се използват.
"Meta изглежда е на мнение, че за да може компанията да печели пари от реклама, е оправдано да събира всички възможни данни за дейността на потребителите, тяхното местоположение, личностни характеристики, поведение, нагласи и емоции", се казва в доклада.
"В действителност масовото използване на личния живот на стотици милиони европейски потребители с цел търговска печалба не зачита различни основни принципи на Общия регламент относно защитата на данните“.
(БГНЕС)


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш