IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Lenovo записа 3% ръст на приходите и засилва работата си в сферата на изкуствения интелект

Китайският гигант твърди, че диверсификацията на двигателите на растежа му е помогнала да се представи добре

10:07 | 05.03.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Lenovo
Снимка: Lenovo

Китайският технологичен гигант Lenovo обяви, че приходите му, заедно с тези на дъщерните дружества, са се увеличи с 3% на годишна база до 15,7 млрд. долара, а рентабилността му се е подобрила на тримесечна база за втори пореден отчетен период.  На фона на това компанията обеща да продължи да инвестира в иновации и да залага на нови решения в областта на изкуствения интелект.

Какво показа финансовият отчет?

Нетната печалба е достигнала 357 млн. долара на база на нехонконгските финансови стандарти за отчитане (non-HKRFS).

Нетният марж на печалбата се е повишил с 0,4 процентни пункта спрямо предходното тримесечие до 2,3%.

В съобщението си до медиите компанията посочва, че диверсифицираните ѝ двигатели на растежа са продължили да ѝ помагат да се представя добре. Приходите отвъд бизнеса с персонални компютри представляват 42% от приходите на групата, което е с 1,3 процентни пункта повече на годишна база.

Lenovo отдава постепенното подобряване на резултатите си за последните тримесечия спрямо предходните на устойчивостта на своя основен бизнес, както и на по-голямата ефективност, свързана с продължаващата трансформация на бизнеса.

Бизнесът с решения и услуги на Lenovo е успял да премине прага от 2 млрд. долара приходи и е генерирал рекордно висока оперативна печалба, с оперативен марж от над 20 на сто. Той е повишил приходите си от управляеми услуги и проекти, както и от решения на годишна база за 11-о поредно тримесечие.

Бизнесът с умни устройства на Lenovo се е представил по-добре от пазара през последното тримесечие, благодарение на засилващото се подобрение на пазара на персонални компютри, и е записал ръст на продажбите на компютри на годишна база. Пазарният дял е достигнал най-високото си ниво от пандемията насам – близо 24%, посочва Lenovo. Продължаващото възстановяване на пазара на персонални компютри. Най-голям принос за успеха в този сегмент има северноамериканският пазар, където ръстът е с 20 на сто.

От своя страна, бизнесът с инфраструктурни решения е достигнал рекордни приходи от 1 млрд. долара от съхранение, софтуер и услуги. Той отчете и ръст на приходите на тримесечна база.

AI възможности

Lenovo се възползва от значителните възможности за растеж, свързани с активното навлизане на изкуствения интелект (AI) в различни сфери от живота. От пускането на ChatGPT насам технологичният свят се радва на огромен интерес към технологията. Сега тенденцията за хибриден изкуствен интелект тласка нагоре търсенето на AI персонални компютри на Lenovo. Последното е свързано с желанието на бизнеса и потребителите да имат повече възможности за увеличаване на продуктивността си.

Същевременно AI бумът стимулира Lenovo да заложи на различни предложения, включващи изкуствен интелект, които могат да бъдат открити от потребителските ѝ устройства до облачни решения. Компанията работи по следващото поколение AI инфраструктура заедно с AMD, Intel, Nvidia, Qualcomm и VMware с идеята за подобрение на най-големите облачни услуги в света. Същевременно обаче дава опцията за предлагане на AI решения и технологии като услуги с Lenovo TruScale.

По-рано тази година на технологичното изложение CES в Лас Вегас Lenovo представи над 40 нови устройства и решения, ползващи изкуствен интелект, разгръщайки своята визия „AI for All” (“Изкуствен интелект за всички“ – бел. ред.). Тя интегрира технологията в своите предложения Yoga, ThinkPad, ThinkCentre и Legion, с идеята да персонализира изживяването за потребителите.

Но усилията на Lenovo в сферата на изкуствения интелект датират от по-рано. В края на миналата година компанията заяви, че работи в тясно сътрудничество с Microsoft, за да помогне на компаниите по света да работят по-успешно на своите устройства, да има по-голяма сигурност за потребителите, приложенията, данните, мрежите и облачните услуги, чрез предлагането на базирания на абонамент Cyber Resilency as a Service. По този начин гигантът показа, че AI има място и в сферата на сигурността.

В новия си финансов отчет Lenovo изтъква, че редом с устройствата, хибридният AI води до ръст на търсенето на инфраструктура и по-голямо търсене от страна на клиентите на приложения, решения и услуги с изкуствен интелект, включително за дизайна, разработката и поддръжката, а това подхранва растежа в няколко от клиентските вертикали.

Усилията в областта на AI обаче изискват по-големи инвестиции и повече хора. Ето защо Lenovo Group е увеличила своите служители, занимаващи се с развойна дейност, с над 25% на годишна база. От своя страна, съотношението на разходите за научноизследователска и развойна дейност към приходите за цялата фискална година е напът да достигне най-високото си ниво досега.

Компанията посочва, че сегментът с AI за сървъри се очаква да нарасне почти два пъти по-бързо от целия сървърен пазар, което представлява добра възможност за компанията.

Последна актуализация: 10:07 | 05.03.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още
Финанси виж още