Китайският онлайн пазар Temu набира производители на евтини стоки, които някога са работили с Shein, докато неговият конкурент, предлагащ бърза мода, се опитва да прочисти веригата си за доставки преди планираното си голямо първично публично предлагане в САЩ, пише Financial Times.
Миналата година базираната в Сингапур Shein се е отказала от редица доставчици от Южен Китай, след като одиторите ѝ са установили, че въпросните компании нарушават стандартите ѝ за сертифициране, твърдят източници от индустрията, запознати със случая.
Много от тези доставчици са отговорили, като са преминали към продажба на артикулите си в Temu, която е собственост на PDD Holdings. Temu харчи милиарди долари в опит да повтори успеха на Shein в доставката на ултраевтини стоки директно от складове в Китай към купувачи на Запад.
Затегнатото управление на веригата за доставки на Shein е в основата на способността ѝ да предлага ниски цени, за да привлича купувачите от поколението Z (родените между 1997 – 2012 г.) Но конкурентът Temu възприе твърда тактика, за да привлече търговците в своята платформа да продават на потребители в САЩ и Европа, предлагайки различни артикули – от чанти за лаптоп за 4 долара, през костюми от три части за 50 долара до автомобилни гуми за 9 долара.
Междувременно Shein, която беше оценена на 60 млрд. долара при последния си кръг за набиране на капитал миналата година, се подготвя за първично публично предлагане в САЩ още тази година, ако получи благословията на Пекин.
По същото време, когато Shein изпраща свои собствени одитори да инспектират фабрики в Китай миналата година, инвеститор, който искал да се присъедини към миналогодишния кръг, също е извършил своя собствена проверка на веригата за доставки на компанията, твърди източник, запознат с хода.
Shein е установила, че много от производителите, с които има договори, не отговарят на изискванията, които включват минимум 50 служители и най-малко 800 квадратни метра площ на заводите.
„Преди доставяхме за Shein, но сега не можем да им доставяме директно, защото не отговаряме на изискванията за размер на фабриката“, коментира Луис Ли, собственик на завод за чанти в Гуандун. По думите му, след като Shein прекъсва връзките си с по-малките фабрики, „всички отидохме в Temu”.
Temu не отчита размера на фабриката, като приема нови търговци в мрежата си. Китайската група заяви, че управлява пазар, а не действа директно като търговец на дребно и приема „търговци с валидни лицензи за работа, които са в състояние да отговорят на изискванията за продуктите“.
От своя страна, Shein наскоро отвори пазар, който основно прави поръчки с доставчици, които произвеждат дрехи под собствени марки.
Ли, собственикът на завода за чанти, твърди, че обичайно е достигал марж на печалбата под 20% при Shein, докато при Temu е около 15%. Въпреки това, ако продуктите се продават добре, Temu ще започва да набавя подобни от други доставчици, принуждавайки фабриките да се конкурират и да намалят цените допълнително.