IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Резервациите на Uber засенчват прогнозите, подкрепени от силното търсене на превози

Компанията отчете и по-голяма от очакваното печалба и прогнозира устойчиви резервации през настоящото тримесечие

17:15 | 07.02.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Брутните резервации на Uber Technologies Inc. надминаха прогнозите на анализаторите, подчертавайки силно глобално търсене на превози и доставка на храна по време на празничния период в края на миналата година, съобщава Bloomberg.

Резервациите на американската компания, които включват поръчките за доставка, извършените превози на хора и печалбата на шофьори и търговци, достигат 37,6 млрд. долара за периода октомври-декември. Анализаторите очакваха 37,1 млрд. долара.

За текущия тримесечен период Uber прогнозира резервации на стойност от 37 до 38,5 млрд. долара, докато пазарните оценки показват 37,3 млрд. долара.

Четвъртото тримесечие „беше забележително тримесечие, което завърши една забележителна година“, изтъква главният изпълнителен директор Дара Косровшахи пред акционери. „Потребителската активност остава стабилна в целия свят, подкрепена от продължаващото пренасочване на разходите от търговия на дребно към услуги“, добавя той.

Оптимистичните резултати не успяха да впечатлят Wall Street, след като акциите на Uber поскъпнаха двойно през изминалата година и достигнаха рекорд във вторник (6 февруари). Акциите на компанията се представят по-добре от индекса S&P 500, както и от книжата на по-малкия конкурент Lyft Inc., които поевтиняха с около 25% през същия период.

Акциите на Uber поевтиняват с 1,5% половин час преди старта на редовната търговия в Ню Йорк.

След бурния период по време на пандемията и годините на интензивни разходи за завоюване на пазарен дял, Uber показва признаци на стабилизиране и превръщане във финансово зряла компания. Последното тримесечие на 2023 г. отбеляза третия пореден тримесечен период, в който Uber генерира печалба, докато Косровшахи се фокусира върху контрола върху разходите.

Базираната в Сан Франциско фирма запази броя на служителите си почти непроменен, с изключение на съкращаването на екипа си за набиране на персонал и елиминирането на някои роли, свързани с придобиванията през 2023 г., избягвайки някои от болезнените масови съкращения, засегнали много технологични компании, които наеха прекалено много хора по време на пандемията.

Подобрената рентабилност на Uber и увеличеният паричен поток ѝ позволиха да продължи със своя ангажимент за връщане на капитала на акционерите. Компанията ще предостави повече подробности за тези планове на събитие за инвеститори следващата седмица.

Рентабилността на Uber продължава да расте. Графика: Bloomberg Рентабилността на Uber продължава да расте. Графика: Bloomberg

Добрите резултати на Uber се дължат на по-високите нива на пътувания в бизнеса с превози. Брутните резервации в сферата на мобилността се увеличиха с 29% през четвъртото тримесечие, като компанията се позова на ръста на пътуванията в Латинска Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион, където Uber привлече повече потребители към платформата, предприели по-голям брой пътувания.

Uber разшири набора си от предложения, за да осигури повече начини за хората да се ангажират с приложението, включително партньорство с местни таксиметрови компании, предлагане на мотоциклети или рикши на някои пазари, както и обединени пътувания. Компанията също така отчита увеличение в корпоративната употреба на първокласни продукти като Business Comfort и Uber Black.

След като се сблъска с недостиг на шофьори по време на пандемията, което доведе до увеличаване на цените и времето за изчакване, Uber каза, че броят на активните шофьори е нараснал с 30% през четвъртото тримесечие в сравнение със същия период година по-рано. Броят на реализираните пътувания се е увеличил с 24%.

Когато пандемията смаза търсенето на превози, решението на Uber да се съсредоточи върху Uber Eats ѝ помогна да се наложи в сектора за доставка на храна, който продължава да расте. Резервациите тук се увеличиха през четвъртото тримесечие с 19%, най-големия ръст за последните две години.

Uber изтъква, че растежът се дължи на привличането на повече хора, които използват услугата по-често, а не на по-високите цени.

Uber Eats разшири своята конкурентна позиция на основните международни пазари за доставка, включително в Австралия, Франция, Мексико и Япония, като компанията добави нови партньори от сферата за търговия на дребно и хранителни стоки към своята платформа. Нейният развиващ се рекламен бизнес също помогна за разширяване на маржовете.

Нетната печалба на компанията за четвъртото тримесечие достига 1,43 млрд. долара в сравнение с 351,2 млн. долара, които анализаторите очакваха, като сумата включва 1 млрд. долара основно от нереализирани печалби, свързани с преоценка на капиталовите инвестиции на компанията.

Приходите са се увеличили с 15% до 9,94 млрд. долара, засенчвайки прогнозите за 9,78 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:15 | 07.02.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още