Въпреки опасенията при появата на технологията, сега тя е овладяна от хората и се използва с полезни цели, като сега изкуственият интелект влиза в ролята на „швейцарското ножче“ в джоба на хората, коментира тя.
„Независимо дали ни харесва, или не изкуственият интелект се внедри във всяко едно ниво на компаниите и бизнес моделите, като работи по някои от най-простите до най-сложните задачи", посочи Шидероф и обясни, че задачи, които преди са отнемали дни на даден екип да ги извърши, в момента приключват изключително бързо с помощта на AI. „Технологията ни помага да умножим нашите способности, прави ни по-ефективни и ни спестява работа по някои от най-досадните рутинни работни задачи“, допълни още тя.
Марина Шидероф добави, че като част от ИТ сектора, AI помага на всички останали сфери да се дигитализират, а когато има геополитически и икономически сътресения и кризи в световен мащаб, това се отразява на желанието на бизнесите да поемат към дигитализацията.
Тя отбеляза, че вече се създават дигитални колцентрове, като AI върши досадната работа, която до сега се извършваше от човека.
„Далеч съм от мисълта, че AI ще замести хората и че ще има излишни от нас, коментира мениджърът и се надява да станем тези ренесансови личности, които ще променят начина, по който правим нещата.
„AI променя съществено приложенията и услугите, които ползваме всеки ден, като ги усъвършенства и ги прави персонализирани, така че да паснат на различните нужди на хората“, заяви Марина Шидероф и съобщи, че в България има общности, които споделят опит около технологията на високо ниво.
Как AI променя бизнеса? Ще заменят ли колцентровете хората с изкуствен интелект? Как създава стойност AI? Защо само 8% от фирмите в ЕС използват изкуствен интелект? Правят ли новите технологии хората по-щастливи?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.