ESPN на Walt Disney, Fox Corp. и Warner Bros. Discovery обединяват усилия, за да стартират спортна стрийминг услуга, която ще включва основните колежански и професионални състезания, обикновено гледани по традиционната телевизия, съобщава Bloomberg.
Всяка компания ще притежава по една трета от услугата. Цените и името на услугата тепърва ще бъдат определени. Компаниите очакват да стартират новата услуга до есента на 2024 г., се казва в изявление от вторник.
С новината трите медийни гиганта пренасят най-големите си, най-скъпи спортни програми онлайн. Като част от съобщението страните заявиха, че абонатите ще могат да обединяват услугата с други, включително Disney+, Hulu и Max.
Целта е да се привлекат зрителите, които не са се абонирали за пакет платена телевизия, и да им предложат всички спортове, които идват с такъв пакет. Той ще включва ESPN и ABC мрежите на Disney, Fox и каналите на Warner, включително TNT и TBS. Пакетът ще включва някои от най-гледаните спортни предавания.
Нито мрежата NBC на Comcast, нито CBS на Paramount Global участват в новото начинание. И двете мрежи са големи спортни оператори, с права за излъчване на Националната футболна лига (NFL) и други първенства.
Големите спортове се придвижват към стрийминг услугите. Amazon.com държи пакета за излъчване на мачовете от NFL в четвъртък вечер. YouTube на Alphabet наскоро придоби правата за излъчването на мачовете в неделя.
Акциите на Fox поскъпнаха с 4,4% до 33 долара за брой в следпазарната търговия след новината, а на Warner Bros. - с 4,8% до 10,55 долара.
Цената на книжата на Disney обаче спадна с 1,8% до 97,55 долара. Компанията заяви, че един ден планира да предложи спортния си канал ESPN директно на потребителите и за момента не е ясно дали новите планове ще засегнат тези усилия.
Инвеститорите в Disney и Fox може да научат повече за начинанието в сряда, когато двете компании ще представят финансовите си резултати и ще осъществят разговори с анализатори.