Някои пуснаха на пазара изкуствен интелект за писане на съобщения и обобщаване на срещи като начин да спестят време на служителите. Google, която отдавна използва изкуствен интелект в продуктите си, експериментира с подобен чатбот сътрудник, наречен Bard.
От своя страна, главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела коментира в Давос, че изкуственият интелект цели да засили продуктивността и има потенциала да ускори процесите в науката.
Въпреки това приходите и печалбата от скорошните усилия на компаниите в сферата остават неясни.
„Нека бъдем реалисти за AI”
Макар че една табела в Давос увещава минувачите: „Нека бъдем реалисти за AI”, усилията бързо да се намери пазар за него накараха разработчиците да обмислят различни опции.
Cohere, стартъп за изкуствен интелект, фокусиран върху бизнеса, смята, че инструментите в помощ на специалистите по продажби са един от пътищата към генерирането на приходи.
„Ще навлезе в продажбите и ще направи екипите по продажби по-продуктивни“, коментира главният изпълнителен директор на Cohere Ейдън Гомес.
В медицината обаче нещата са доста по-сложни. Въпреки че ускоряването на воденето на бележи от лекарите е достойна задача за AI, автоматизирането на медицинската професия не е, тъй като това може да рискува животи, казва Гомес.
„Трябва да се съсредоточим върху това да подпомагаме хората, а не да заместваме лекари и да имаме чатбот лекар“, допълва той.
Главният изпълнителен директор на Novartis Васан Нарасимхан твърди, че производителят на лекарства работи с Microsoft с цел по-широкото внедряване на изкуствен интелект. На събитие на Microsoft той коментира още, че „следващата възможност“ ще бъде използването на AI за дизайн на чипове.
Теджприт Чопра, главен изпълнителен директор на BLP Group – основен оператор на вятърна и соларна енергия в Индия, коментира пред Ройтерс, че е готов да включи чат технология с AI в работата, „но само за вътрешна употреба за писане на по-добър английски, не за съдържание“.
Изборите са област с високи залози по отношение на AI компаниите, тъй като гласоподавателите по целия свят ще се отправят към урните през 2024 г.
По въпроса за използването на изкуствен интелект в кампании за дезинформация, Гомес коментира, че политиките на Cohere забраняват представянето под чужда самоличност, докато Рипарбели казва, че Synthesia не позволява на клиентите да създават политическо съдържание в нейната AI видео платформа.
OpenAI също забранява злоупотребата чрез представянето за други хора посредством технологията. Компанията посочва, че работи с Националната асоциация на държавните секретари в САЩ и ще започне да насочва потребителите към платформата CanIVote.org по въпроси, свързани с изборите.
Разбирането как е създадено съдържанието е основно притеснение сред компании и политици, твърди Арати Прабакер, директор на Службата за политики в областта на науката и технологиите към Белия дом.
„Ако (хората) видят видео или снимка, те трябва да могат да разберат дали е генерирано от изкуствен интелект, или от човек“, коментира Прабакер.
За Срини Палия, директор в Wipro, еуфорията около изкуствения интелект в Давос е голяма, запълвайки празнината, оставена от криптовалутите.
„Знаете за какво говорят – за AI, AI и още AI”, казва тя.
преди 10 месеца Много ясно, няма и да видят! отговор Сигнализирай за неуместен коментар