IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Експерт: Очаква се до 14% средногодишен ръст на е-търговията у нас до 2027 г.

В момента наблюдаваме много бърз растеж на такива китайски компании с по-голяма ангажираност и по-ясен и добър подход към младите хора, каза Георгиев

10:13 | 15.01.24 г.
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Секторът на електронната търговия се развива изключително бурно през последните години и се радва на среден годишен темп на растеж с около 10% по света, докато в България ръстът е от около 13-14% и се очаква той да бъде такъв и за периода 2024-2027 г. Това каза Георги Георгиев, съосновател и главен изпълнителен директор на Releva.ai в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria.

Георгиев уточни, че този растеж би се отразил благоприятно на сектора, но може да бъде възпрепятстван от много фактори, като основният са чисто финансовите пречки.

Той коментира и ролята на китайските играчи в сектора за онлайн търговия. Според Георгиев те не представляват толкова голяма заплаха за Югоизточна Европа, колкото за големите пазари като американския. Той изтъкна, че социалната мрежа TikTok има функции, подобни на тези на Facebook, но в същото време е коренно различна. Метриките на китайското приложение показват, че ангажираността на потребителите е много по-голяма в сравнение с тази в услугата на Meta. Докато във Facebook потребителите са по-възрастни, в TikTok целевата аудитория варира в диапазона 18-35 г.

„В момента наблюдаваме много бърз растеж на такива китайски компании с по-голяма ангажираност и по-ясен и добър подход към младите хора“, каза Георгиев.

Що се касае до друга бързо развиваща се китайска компания – Temu, той подчерта, че платформата се отличава както с ниски цени на предлаганите продукти, така и с много високо ниво на персонализация и маркетинг.

Според Георгиев електронната търговия е може би най-лошият продавач, измислен от човечеството. Той даде пример с това, че се дават препоръки и намаления за продукти, които нямат отношение към предпочитанията на потребителя.

В сектора цари абсолютна липса на емпатия и разбиране на това, което иска купувачът. Докато платформите не се научат да вникват в потребителите си и да осмислят техните желания и нужди, ще продължи да бъде така, допълни той.

Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването UpDate може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:04 | 15.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още