IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кои са основните ползи за бизнеса от отвореното банкиране?

"БОРИКА" предлага нова финтех услуга, за която разказва в подкаста "Update"

10:00 | 15.01.24 г.
Автор - снимка
Създател

InvestorBG · Update подкаст епизод 45: Oтвореното банкиране улеснява търговци и потребители

По-големите компании са тези, които първи интегрират услугите за отворено банкиране, а целта им е да разширят начините на плащане, така че да намалят времето за събиране на средствата от продажби. Това коментира в технологичния подкаст „Update” на Bloomberg TV Bulgaria Яна Димова, продуктов мениджър в дирекция „Финтех услуги“ в „БОРИКА” АД.

По думите ѝ отвореното банкиране все още е ново в България, но ще става все по-популярно.

“Това е една от най-новите ни финтех услуги. InfoPay Checkout представлява лесен начин за плащане на услуга чрез банков превод, т.е. от сметка в сметка клиентът заплаща стоката или услугата, която си е закупил онлайн от търговеца”, посочи тя.

Услугите за отворено банкиране вече набират скорост в Европа, а целта на „БОРИКА“ е да навлязат по-активно и у нас.

Ползи от отвореното банкиране има както за бизнеса, така и за крайните потребители.

„Основната полза за бизнеса е по-бързото заплащане на фактурите. Търговецът получава дължимите средства в рамките на деня. Той може да приключи сделката по продажба, съответно това ще намали риска да има отлагане на плащания, както и да има просрочие по фактури и съответно допълнително оспорване на трансакции“, коментира Яна Димова.

На второ място сред ползите тя нарежда бързината на интеграция на услугата. Процесът по регистрация на търговеца е изцяло отдалечен.  

„Това, което всъщност се случва, е, че търговецът се регистрира в нашата платформа InfoPay, след което получава два ключа, с които може да се свърже с приложението InfoPay Checkout и да интегрира услугата си към електронния магазин. Това се случва в рамките на 2-3 дни“, допълва тя.

Решението е подходящо за всякакви търговци, а самите те плащат фиксирана месечна такса за тази услуга, която им дава възможност да прогнозират бъдещите си разходи при продажбите на стоки и услуги“.

За улеснение на бизнеса има възможност решението да бъде интегрирано директно в ERP системите.

Какви са основните ползи за потребителите от услуги като InfoPay Checkout и какво още може да получи бизнесът от едно подобно решение, можете да научите от записа. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:04 | 05.06.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още