IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Провалът за 300 млн. долара, който в крайна сметка се превърна в хит

Близо три години след срива на играта "Cyberpunk 2077" тя е продала 25 млн. бройки и взе голяма награда

20:30 | 11.01.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Cyril Marcilhacy/Bloomberg
Снимка: Cyril Marcilhacy/Bloomberg

Microsoft не премахна играта от магазина си за Xbox, но компанията предложи да върне парите на купувачите.

CD Projekt в крайна сметка пусна 24 софтуерни актуализации, за да поправи бъговете по пътя си към успеха, като 10 от тях бяха предложени през първите шест месеца след случилото се.

Въпреки че CD Projekt правеше нещо, наподобяващо ремонт на самолет, който вече е излетял, тя също така се опита да поправи и начина, по който "ремонтира" нещата.            

Компанията премина към процес на разработка на софтуер, известен като Agile, който реорганизира екипите, за да си сътрудничат по-тясно и да се справят със задачите в по-кратки срокове, така че промените да се случват постепенно. Методът е предназначен отчасти да избягва създаването на организационна изолация, а разработчиците да имат по-ясна представа за работата на останалите в екипите.

Трансформацията означаваше, че около три четвърти от работната сила на CD Projekt трябваше да се адаптира към новите начини на правене на нещата. Новаковски коментира, че изтощителният преход все пак е улеснил ранното решаване на проблеми и избягването на повторения на стари грешки.

През септември CD Projekt пусна голямо разширение на „Cyberpunk 2077”, наречено „Phantom Liberty”, за около 30 долара. То има различна история и включва както Елба, така и Рийвс. Купувачите трябва да притежават оригиналното заглавие, за да могат да играят тази част. CD Projekt твърди, че е ѝ струвало малко под 100 млн. долара, за да направи това разширение и да го пусне на пазара.

Възраждането на франчайза се случва в момент, когато глобалните потребителски разходи за софтуер останаха практически непроменени през 2023 г., след спада през предходната година, който беше първият такъв от повече от десетилетие, твърди Newzoo. Продажбите на „Phantom Liberty” са надхвърлили 5 млн. бройки през 2023 г. според CD Projekt. Анализаторите твърдят, че тази сума показва, че франчайзът има устойчивост.

Преди пускането на разширението, Новаковски и екипът му са били уверени, че нещата ще вървят гладко, заради опита от премиерата през 2020 г., казва той. Новият процес на разработка е позволил по-ранното и по-задълбочено тестване на грешки, а няколко критици от индустрията, на които играта е показана предварително, са дали положителни отзиви.

„Това беше най-спокойната премиера в живота ми“, коментира Новаковски. „А преминат през всички тях с тази компания“.

През октомври продажбите на „Cyberpunk 2077” надхвърлиха 25 млн. бройки по данни на CD Projekt. Инвестиционната банка Stifel прогнозира, че тази сума се равнява на приблизително 770 млн. долара, което прави играта истински хит и я изравнява с продажбите за първата година на заглавия от франчайза „Call of Duty” на Activision Blizzard.

Репутацията на „Cyberpunk 2077” също така беше подсилена и от победата ѝ на Game Awards в Лос Анджелис, където беше номинирана в четири категории.

„Повечето компании умират след лоша премиера“, коментира Йост ван Дрюнен, главен

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:17 | 11.01.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още