Делът на онлайн поръчките на Amazon.com Inc. от световния пазар е нараснал през последните дни на пазаруването за коледните празници, доказвайки как големите инвестиции в бързината на доставките се отплащат, пише Bloomberg.
Според Route, приложение за проследяване на пратки, което е събрало данни за 55 млн. поръчки през празничния сезон, Amazon формира 29% от глобалния обем на поръчките през последните две седмици преди Коледа, в сравнение с 21% през седмицата на Деня на благодарността и Черния петък.
"Това е доста рязка промяна на начина, по който потребителите пазаруват", коментира Майкъл Ямартино, главен изпълнителен директор на Route. "Основният приоритет в дните преди Коледа е навременната доставка, а когато Amazon казва, че ще отнеме два дни, тя отнема само два дни. Това е комбинация от бързина и увереност."
Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси изтъкна бързата доставка като ключово конкурентно предимство, като заяви, че купувачите са по-склонни да купят нещо, ако го получат бързо. Логистичните умения на компанията стават все по-важни на фона на засилващата се конкуренция от страна на водещи търговци като Walmart Inc., както и на китайски компании за електронна търговия като Temu, Shein и TikTok, които предлагат големи отстъпки, но доставката на пратките им може да отнеме седмица или повече.
През юли Amazon обяви плановете си да удвои броя на обектите за доставка в рамките на един ден през следващите години. Компанията заяви, че е достигнала най-бързата си скорост на доставка през второто тримесечие на 2023 г. Понастоящем Amazon разполага с повече от 50 обекта за доставка в рамките на един ден в района на залива на Сан Франциско, Сиатъл, Маями, Бостън и други големи градове в САЩ, които изпращат около 200 млн. пакета годишно.
От най-бързите доставки на Amazon се възползват предимно членовете на абонаментната програма Prime. Около 70% от поръчките по програмата Prime в САЩ пристигат в рамките на два дни, а почти една от всеки четири се доставя в рамките на един ден, според Consumer Intelligence Research Partners. Според базираната в Чикаго фирма по-малко от 15% от поръчките пристигат толкова бързо при купувачите без абонамент за Prime.