Китай смекчава позицията си за гейминг индустрията. В понеделник Пекин одобри 105 вътрешни игри, след като затягането на ограниченията за сектора доведе до загуби в размер на 80 млрд. долара миналата седмица.
Сред одобрените заглавия има такива на Tencent Holdings Ltd. и NetEase Inc., водещите разработчици на игри, които пострадаха най-много от новите правила на Пекин, съобщава Bloomberg.
Разрешенията, издадени в понеделник, показват, че китайските власти подкрепят развитието на онлайн игрите, казва индустриална асоциация в публикация в WeChat, препубликувана от официалната информационна агенция Xinhua.
Китайските политици отново разпалиха страха, че ще започнат нов кръг от технологични репресии, след като висшият регулатор на игрите National Press and Publication Administration обяви в петък нови правила за ограничаване на разработването на онлайн игри. Органът наложи и неуточнен таван за разходите от възрастни играчи.
Допълнителните ограничения включват забрана за награди за чести влизания и принудителни дуели на играчи и забрана за съдържание, което нарушава националната сигурност.
Тъй като пазарната оценка на Tencent и NetEase падна с десетки милиарди долари в Хонконг в петък, органът обяви по време на сесията одобрението на 40 внесени заглавия за игри. Този ход обаче не допринесе много за възстановяването на доверието на инвеститорите.
Няколко анализатори коментираха малко след появата на новите ограничения, че Tencent и NetEase няма да бъдат значително засегнати, но това не попречи на акциите на двете компании да се сринат в търговията в САЩ.
Администрацията заяви в събота, че ще се вслуша в обратната връзка от заинтересованите страни, включително компании и играчи.
Обширните ограничения, които хванаха играчите и инвеститорите неподготвени в последния ден на търговия преди Коледа, напомниха на мнозина за бруталните репресии в технологичния сектор през 2021 г. Тогава различни агенции внезапно наложиха ограничения върху онлайн бизнеса – от електронната търговия до развлеченията, за да овладеят Ant Group Co. и Alibaba Group Holding. Мерките на практика унищожиха онлайн образователната индустрия, след като печалбите ѝ бяха обявени за незаконни.
„Последните събития отразяват желанието на правителството за по-голяма, по-разнообразна среда за игри с иновативно съдържание с по-високо качество, но такова без прекомерна монетизация или игри с плащане, за да печелиш“, коментира Ян Уънфен, старши вицепрезидент на базираното в Шанхай студио за игри Paper Games.
„Правителството предпочита издателите да печелят чрез справедливи практики и продуктови иновации, вместо да задълбочават стратегиите за монетизация“, допълва Ян.