Magic серията остава водеща за компанията и през 2023 г., като от Honor изтъкват, че особено добре се е представила Lite версията – в случая тазгодишния модел Magic5 Lite.
„Но във втората половина на годината имахме нов герой на сцената, изразен в един нетипичен за нашия пазар ценови клас – Honor 90, който надхвърли очакванията ни сериозно и се прие много добре от клиентите“, допълват от гиганта.
По-рано през годината Honor даде ясна заявка, че иска да се конкурира със Samsung и Apple във високия сегмент. За целта тя заложи на нов огъващ се смартфон, наречен Honor Magic V2. Именно по-сериозното навлизане в премиум сегмента и експанзията в чужбина белязаха пътя на Honor през последните 12 месеца.
Motorola
Moto g32. Снимка: Motorola
От Motorola смятат, че 2023 г. не е била лесна за цялостния пазар на смартфони. Началото на годината беше белязано от понижения на продажбите, коментира пред Investor.bg генералният мениджър на компанията за Югоизточна Европа Владислав Иванов, допълвайки, че ситуацията се е нормализирала в началото на лятото.
„Наблюдава се спад в броя продадени устройства, но пък значително се увеличи средната продажна цена на смартофните. Потребителите, които останаха да купуват в този труден пазар, предпочетоха по-висок клас устройства. Има анализи, които дават определение на това действие от чисто психологическа гледна точка, като се предполага, че това е един типичен пазар като за след криза (COVID например) - потребителите се “самонаграждават”, купувайки за себе си устройства от по-висок клас“, допълва той.
И все пак Motorola определя годината си като „доста добра“, а като причина за това изтъква пускането на модела razr 40 ultra през юни.
„Отвъд него, наскоро представихме Edge 40 NEO, който много добре се прие от пазара и изпълни със съдържание нашето партньорство с PANTONE - устройството се появи в много интересни цветове, които веднага събудиха търсенето у потребителите. Така той се превърна в един от най-продаваните ни модели само няколко седмици след анонсирането му. Това са едни от хайлайтите на годината за нас, затова и ще я запомним с доста силни продукти от наша страна“, коментира Иванов.
За Investor.bg той посочи, че като средна стойност в Европа, Близкия изток и Африка Motorola има над 34% ръст на годишна база, а ръстът в региона на Югоизточна Европа е над 40%. „Специално в България имаме над 70% ръст на продажбите. През 2023 Моторола успя не само да започне да продава повече, но и предприе някои стратегически стъпки, които позволиха на компанията да навлезе в нови сегменти - единият от тях е развитието на B2B сегмента и неговото портфолио. Това доведе до доста голямо търсене в работата с нашите B2B клиенти“, допълва Иванов.
По думите му най-продаваният смартфон на Motorola в България за 2023 г. е g32 – устройство от серията moto g, която тази година отбеляза 10-годишнината си. Като причина за това от компанията изтъкват факта, че той е бил на пазара през цялата година, но е бил предпочетен и заради дизайна и издръжливите си материали, както и заради 50 MP камера и конфигурацията от 6/128 RAM.
„Имаме и няколко модела, които са много близки като резултат - moto g54 например, който беше представен през есента. Това устройство също е достъпно и се радва на огромна памет и батерия, затова и имаме огромен брой продажби именно от него през последните няколко месеца. Очакванията ни са, че това ще е най-продаваното устройство и през следващата година. Тук не мога да не отчета и страхотните резултати на Еdge 40 NEO - модел, който е в основна комуникация на компанията и който ще се появи в цвета на 2024 - Peach Fuzz. В глобален план продажбите са сегментирани по сходен начин - компанията продава все повече устройства във високия клас“, коментира още Иванов.
Какво коментираха останалите компании от сектора и каква беше 2023 г. за тях, очаквайте във втората част.
преди 10 месеца Специално за Самсунг - определено ИЗОСТАВАТ чисто технологически. Може ли един "флагман" в световен мащаб и струващ 1500$ и повече да се зарежда с 45W ? Иновациите при камерите къде са ? Екраните в самите телефони на Самсунг са УЖАСНИ (шим), въпреки, че все още те! произвеждат най-добрите екрани. Инерцията е силна, но НЕ е безкрайна ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар