Британският финтех стартъп Revolut отчете цели 45% годишен ръст на приходите за 2022 г. до 1 млрд. евро, въпреки общия спад на инвестиционната дейност на дребно в криптовалути и на капиталовите пазари.
Компанията обяви със закъснение резултатите си за предходната година, като това се случи само няколко дни преди крайния срок, който изтичаше в края на декември. Revolut трябваше да представи данните още през септември, но периодът беше удължен, припомня Bloomberg, допълвайки, че това е втората поредна година, в която Revolut се нуждае от повече време, за да покаже отчета си. Данните все пак са подписани от одиторите от DBO, които твърдят, че проблемът, заради който не са могли дълго да се уверят в пълнотата на някои данни за приходите, е бил разрешен.
През миналата година Revolut е прибавила близо 10 млн. клиенти, записвайки 71% ръст на депозитите и 55% скок на клиентите с платени планове, разкрива компанията. Нейният главен изпълнителен директор Ник Сторонски посочва, че годината е била „отлична за Revolut” и в която компанията е успяла да набере преднина пред своите конкуренти.
„Гледайки в перспектива, нашият фокус е върху върху непрекъснатия растеж във всички наши пазари. Оставаме ангажирани с кандидатурата ни за банков лиценз в Обединеното кралство, в допълнение с разпространението на приложението Revolut в нови пазари и към нови клиенти по света. Наскоро надвърлихме 35 млн. клиенти на глобално ниво, които общо извършват над половин милиард трансакции месечно, както и стартирахме Revolut 10 – най-значимото подобрение на дизайна и оформлението на приложението до момента. Това са отлични постижения, но ние не забавяме темпото, стремим се към „10 пъти по толкова” – 350 милиона клиенти и отвъд”, допълва Сторонски.
Revolut отчита 105% ръст на приходите от Карти и трансакционни такси за 2022 г. до 359 млн. евро, спрямо 175 млн. през 2021 г.
Приходите от абонаменти са се увеличили с 48 на сто до 185 млн. евро, докато доходът от лихви по активите е нараснал многопланово до 97 млн. евро, спрямо 2 млн. евро през 2021 г., подкрепен от увеличените депозити, повишаването на лихвените проценти и изграждането на финансови възможности.
Компанията реинвестира 252 млн. евро брутна печалба за бъдещ растеж. 141 млн. евро от тази сума е насочена за маркетинг за подсилване програмата за препоръки, увеличаване присъствието в дигитални канали и за рекламни кампании. 76 млн. евро са отишли за нови продукти и глобална експанзия.
Същевременно компанията е увеличила екипа си за обслужване на клиенти от 648 души през 2021 г. до 1440 души през 2022 г. В резултат от тази инвестиция Revolut е удвоила персонала си до около 6000 души в момент, в който технологичният сектор предимно съкращава кадри.
Компанията записа 27 млн. евро коригирана печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизация (EBITDA) за 2022 г. и нетна печалба от 7 млн. евро.
За 2023 г. Revolut прогнозира, че приходите ѝ ще достигнат 1,9 млрд. евро, като ще запише двуцифрен марж на нетната печалба. В момента компанията има над 35 млн. клиенти.