Германската компания за онлайн поръчки на храна Delivery Hero обяви, че ще затвори глобалните си технологични центрове, разположени в Турция и Тайван. Освен това планира да намали броя на служителите в централата си в Берлин, предава Ройтерс.
От началото на годината Delivery Hero съкрати работните си позиции в централата в Берлин и глобалните роли в услугите с около 13%.
В момента компанията се фокусира върху постигането на рентабилност, като същевременно се опитва да поддържа растежа си, тъй като доверието на инвеститорите започна да намалява след бума на бизнеса, който тя имаше по време на пандемията.
„Въпреки че вярваме, че това е необходима стъпка, тъй като нашият бизнес навлиза в следващия етап от своята зрялост, това означава, че ще освободим служители, които са имали много ценен принос през времето си с нас“, гласи изявлението на компанията.
Delivery Hero не разкрива колко служители ще бъдат засегнати от този ход.
Според финансовия отчет на компанията за първото полугодие към 30 юни 2023 г. тя е имала 47 208 работници. Това е значително по-малко от обявените 51 118 в края на 2022 г.
Азиатският бизнес на Delivery Hero, който обслужва най-големия ѝ пазар, преживява стагнация след разхлабването на мерките, които бяха наложени по време на пандемията, припомня Bloomberg.
През септември Delivery Hero заяви, че води преговори за продажбата на марката Foodpanda в няколко страни в Югоизточна Азия, включително в Сингапур, Малайзия, Филипините и Тайланд.