Той посочи, че най-важното нещо, което са използвали в CloudCart, е маркетингът. „В целия свят това, което се случва е хората, е да се бият срещу машини. Ние искаме да обърнем тази игра и да осъществим възможността машини да се бият срещу машини, за да е честно“, посочи мениджърът.
Според него, ако нямаш правилен маркетинг, я няма аналитичността, зад която стои маркетингът и не знаеш дали правиш добра инвестиция, или не. „Целта е да помогнем на хората да ускорят процесите си на работа чрез тяхното автоматизиране, използвайки машините. Ние правим ChatGPT за електронна търговия с множество допълнителни инструменти, които да помагат на бизнеса да прави повече пари“, коментира мениджърът.
Илиев обясни, че с дигитален асистент се получава автоматично създаване на описание на продуктите, а при липса на характеристика само с разпознаване, на база на снимката, чрез изкуствен интелект се пише текстът. „Това се прави най-вече в маркетинговата посока – създаване на описание, което да е SEO-friendly“, разкри съоснователят на CloudCart.
По думите му сумата от 800 хил. евро за компанията е набрана чрез инвеститори, като водещият инвеститор е Vitosha Venture, и допълнително от компанията са отворили възможността за всички хора, които искат да инвестират в платформата, да го направят чрез SeedBlink.
Той потвърди, че целта не е да се превърнат във финансова институция, а в компания, която дава възможности, да помага на бизнеса да продава повече и да бъде по-успешен.
Илиев съобщи, че CloudCart има около две хиляди магазина в България. Статистиката показва, че над 300 млн. евро минават през платформата, около 4,2 милиона са трансакциите и 27% е ръстът спрямо миналата година. За цялата година очакванията са ръстът да е над 30%.
Кои са предизвикателствата и тенденциите пред електронната търговия? Защо жените са по-активните купувачи през „Черния петък“? Колко средно се качва в количката за електронна търговия? Защо освен малки и средни компании от платформата CloudCart се ползва и големият бизнес? Какви са защитите за сигурността на потребителя при онлайн плащанията? Какъв е оборотът на компанията CloudCart спрямо 2022 г.? С колко расте електронната търговия в света? Лесно ли е да се набере капитал и какво трябва да се направи, за да те забележат инвеститорите, търговците и крайните потребители? Защо делът на наложения платеж е все още висок в България?
Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да намерите тук.