IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нетната печалба на Xiaomi скочи с цели 183%

Компанията се възползва от по-ниските си разходи за компоненти и подобрява ефективността на бизнеса си

18:55 | 20.11.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на смартфони Xiaomi отчете изпреварващ прогнозите скок на нетната печалба за третото тримесечие. Приходите му също са надминали очакванията, след като останалите без изменение продажби на устройства показват по-добро представяне от пазара като цяло, предава Ройтерс.

Приходите от продажби на компанията за отчетния период са достигнали 70,9 млрд. юана (9,83 млрд. долара), което е над средната прогноза за 70,2 млрд. юана, дадена от 13 анализатори, анкетирани от LSEG.

Нетната печалба е скочила със 183% спрямо година по-рано до 6 млрд. юана, благодарение на по-ниските разходи за компоненти и ефективността на целия бизнес. За сравнение консенсусната прогноза беше за 4,6 млрд. юана.

„Въпреки че нямаше много положителни външни фактори, постиженията, които все пак имахме, демонстрират подобрение на цялостните ни възможности“, коментира президентът на Xiaomi Лу Уейбин.

Xiaomi, петият по големина китайски бранд за смартфони, е продал 9,1 млн. устройства в Китай през последното тримесечие, сочат данни на компанията за пазарни проучвания Canalys.

Въпреки че бройката е почти без промяна спрямо година по-рано, Xiaomi успя да изпревари своите конкуренти. Общите продажби в индустрията са се понижили с 5% на годишна база, допълват от Canalys.

Търсенето на най-големия пазар за смартфони в света отдавна се понижава. Пандемията, а след това и по-слабата икономика, накараха много клиенти да изчакват по-дълго преди да се сдобият с нов телефон.

Отдавна обаче има някои признаци на възстановяване, включително продажбите от над 1 млн. бройки на най-новия флагман на Xiaomi в първата седмица след премиерата му.

Освен това инвеститорите в Xiaomi са фокусирани и върху сигналите за напредък на новото подразделение за електромобили.

Миналата седмица базираният в Пекин автомобилен производител BAIC Group кандидатства за одобрение на производството на два модела електрически превозни средства под марката Xiaomi – знак, че производството може да започне скоро.

Лу от Xiaomi потвърди отново целта за масово производство на превозни средства през първата половина на 2024 г. Освен това сигнализира за продължаване на инвестициите в този бизнес – служителите, занимаващи се с развойна дейност, ще достигнат 3000 до края на септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:55 | 20.11.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още