Китайската Tencent Holdings заяви, че приходите ѝ за третото тримесечие са нараснали с 10%, след като бизнесът ѝ с игри се е възстановил от регулаторните репресии срещу технологичния сектор в страната, а продажбите на онлайн реклама са скочили, предава Ройтерс.
Приходите от продажби на най-голямата компания за видео игри в света и оператор на чат платформата WeChat са достигнали 154,6 млрд. юана (21,4 млрд. долара) за трите месеца до края на септември. Показателят отговори на пазарните очаквания и бележи третото поредно тримесечие на ръст на приходите на компанията.
Миналата година беше една от най-трудните за китайските компании за видео игри, след като регулаторният натиск, който започна през 2021 г., доведе до 8-месечно замразяване на издаването на лицензи за нови игри и до повече ограничения върху времето за игра на непълнолетните. В резултат на това Tencent отчете първия си годишен спад на приходите.
Тази година обаче е много по-добра за индустрията, след като регулаторите започнаха да възобновяват издаването на лицензи.
Приходите на Tencent от игри са нараснали с 5% през тримесечието, подкрепени от заглавия като мултиплейър ролевата игра Lost Ark и от шутъра Valorant, разработени от Riot Games. И двете игри бяха пуснати наскоро от Tencent, появявайки се за първи път в Китай.
През август секторът за игри реализира комбинирани приходи от 29,2 млрд. юана – най-високото им ниво от поне 20 месеца, сочат данни на държавната CNG.
Бизнесът на Tencent с онлайн реклама се радва на 20% ръст на приходите за тримесечието благодарение на силното търсене на реклама във видео съдържанието.
Финтех бизнесът – второто по големина бизнес звено на технологичния гигант – отчете 16% увеличение на приходите от продажби, подкрепен от по-силното представяне на услугите за управление на богатството и онлайн трансакциите.
Нетната печалба на Tencent се е свила с 9 на сто до 36,1 млрд. юана спрямо година по-рано, когато компанията имаше силно тримесечие, тъй като продаде дялове в компании от портфолиото си като Sea.