Правителствата могат да се справят с изтичането на млади кадри в чужбина като инвестират в технологии, които да помогнат на младите хора по-добре да разбират работата на държавата и да не се чувстват отблъснати от нея, а точно обратното. Това коментира Мирко Ледич, регионален директор на VMware за Middle Europe на събитие за медии, организирано от VMware и Fujitsu.
По думите му това би направило обществата много по-силни, а това е добра мотивация особено в по-малките страни в Европейския съюз.
Същевременно в страни като България забавянето на интеграцията на някои технологии в миналото сега води до директен скок в по-нови, което създава преход от вече утвърдена към наистина модерна инфраструктура.
„Смятам, че има много неща, с които да се гордеете“, коментира още Ледич.
Както България, така и страните около нея използват възможността да изградят от нулата наистина добри публични услуги, разчитайки на тези нови технологии, смята Рене Хюбел от Fujitsu.
„Когато говорим за дигитализация, ние говорим предимно за публични услуги – това какво правят правителствата и местните власти“, коментира той. „Смятам, че повечето такива проекти се възползват добре от чудесни технологии. Те ще направят живота ни много по-лесен, защото ще направят миграцията от много стари към по-нови технологии по-лесна, интеграцията ще е по-лесна“.
В много страни по света, в това число Германия и САЩ, компаниите все още разчитат на утвърдени по-стари приложения и среда, макар че отправят поглед към изкуствения интелект. Преходът от едното към другото е много труден, защото тези бизнеси зависят от старото и трудно ще се откъснат от него. Причина за това са бизнес операциите им, които зависят от тези системи, посочи още Хюбел. По думите му скокът към новите системи в известен смисъл е предизвикателство.
От Fujitsu са категорични, че дори дефиницията за IT се променя, като вече не става дума преди всичко за предоставяне на хардуер, а за създаването на добри услуги за клиентите.
„Като компания се намираме се в процес на голям преход. Знаем, че трябва да се концентрираме върху нови клиенти, нови възможности и знаем, че трябва да преоформим нашето портфолио“, коментира още Хюбел.
Той е категоричен, че в света има огромни проблеми, с които бизнесът и човечеството се сблъскват, като глобалното затопляне например, но никой не може да ги реши сам.
„Трябва да ускорим партньорствата, сътрудничеството между различните доставчици. Това е подход, който не е лесен, но работим в тази посока“, посочи още той.