Google плаща на Apple 36% от приходите, които генерира от рекламиране в резултатите от търсения, направени през браузъра Safari, твърди главен експерт по икономика на звеното на Alphabet, цитиран от Bloomberg.
Кевин Мърфи, който е професор в Университета на Чикаго, разкри данните по време на свидетелските си показания в защита на Google в рамките на антимонополния процес на Министерството на правосъдието във Вашингтон.
И Google, и Apple се противопоставиха на публичното разкриване на подробности за тяхното споразумение. В съдебна декларация миналата седмица Google разкри, че обявяването на допълнителна информация за сделката „неразумно би подкопало конкурентната позиция на Google по отношение както на конкурентите, така и на други контрагенти“.
Компаниите имат партньорство от 2002 г., което прави Google търсачка по подразбиране в Safari на Apple. Днес сделката е най-важната от споразуменията за залагане на Google като търсачка по подразбиране, тъй като е свързана с iPhone – най-използвания смартфон в САЩ.
Министерството на правосъдието се прицели в това споразумението, тъй като смята, че Google незаконно поддържа доминацията си на пазара на търсачки и на реклама в резултатите от търсенето.
Apple не е отговорила веднага на запитването за коментар. Google е отказала да коментира въпроса.