Оперативната печалба на Sony е спаднала с 29% през тримесечието от юли до септември, след като компанията беше засегната от по-слабото представяне на финансовото ѝ подразделение и на това за графични сензори, предава Ройтерс.
Печалбата през тримесечието е достигнала 263 млрд. йени (1,74 млрд. долара). За сравнение средната прогноза на 10 анализатори, анкетирани от LSEG, беше за 306 млрд. йени.
Японският технологичен конгломерат се трансформира от създател на емблематична битова електроника като Walkman в развлекателен гигант, занимаващ се с игри, филми и музика, както и във водещ производител на графични сензори.
Печалбата на подразделението за чипове на Sony е намаляла с 38 на сто, засегната от по-високите разходи и по-слабите продажби на графични сензори.
Конгломератът се прицелва в 25 млн. продадени бройки от конзолата PlayStation 5 (PS5) през тази фискална година, но през август заяви, че прибягва към промоции, за да засили слабите продажби.
Sony е продала 4,9 млн. бройки PS5 през второто тримесечие, в сравнение с 3,3 млн. през същия период година по-рано.
Анализатори, следящи индустрията, бяха изненадани от скорошната новина, че гейминг директорът Джим Раян ще се оттегли от поста през март.
Пускането на „Marvel’s Spider-Man 2” на 20 октомври носи добри новини за ключовия празничен сезон в края на годината. Играта се превръща в най-бързо продаваното заглавие за PlayStation досега.
5 млн. бройки от нея бяха продадени до края на октомври, обяви Sony.
Конкурентът Nintendo се радваше на редица хитове през последните месеци, докато компанията продължава да привлича играчи, въпреки че избягва най-модерните графики, на които разчитат Sony и производителят на Xbox – Microsoft.
Sony повиши прогнозата за годишните си приходи от продажби на звеното за игри с близо 5% до 4,36 трлн. йени. Печалбата за второто тримесечие е подкрепена от по-високите продажби на игри на трети страни, но е била засегната от по-голямата загуба от хардуер.
Подразделението за филми на Sony ще съфинансира и разпространи адаптацията на емблематичния франчайз „Zelda” на Nintendo, което кара анализаторите да говорят все повече за възможността за по-нататъшно сътрудничество между двете водещи японски развлекателни компании.
Компанията запази прогнозата за оперативната си печалба за цялата година, като очаква 1,17 трлн. йени, но повиши прогнозата си за продажби и нетни приходи с по 2%.