IPhone отговаря за близо половината от приходите от продажби на Apple, така че представянето на новите модели е внимателно следено от инвеститорите. В серията iPhone 15 компанията направи промени във високия клас модели, като им даде титаниеви корпуси и добави функции като по-добро приближение на камерите. Надеждата беше, че те ще успеят да привлекат купувачите на смартфони, които в наши дни задържат по-дълго старите си модели.
IPhone отговаря за близо половината от приходите от продажби на Apple. Графика: Bloomberg L.P.
Apple имаше благоприятно сравнение с година по-рано, защото моделите iPhone 14 през 2022 г. имаха проблеми с доставките поради спирания на работата на производствените партньори на Apple в Китай. При iPhone 15 нямаше такива ограничения.
Новите данни следват оптимистичния отчет на Qualcomm – водещ производител на чипове за смартфони. В сряда той прогнозира по-силни приходи от продажби за текущото тримесечие от очакваното от анализаторите.
Qualcomm заяви, че бизнесът ѝ с чипове за смартфони е записал 35% увеличение заради китайски производители на телефони с Android, което предполага, че клиентите в региона избират все по-голям брой устройства, които не са iPhone.
Районът е най-големият международен пазар на Apple, който отговаря за около една пета от приходите ѝ от продажби. Все пак Кук твърди, че вярва, че Apple наистина е спечелила дял на пазара на смартфони в Китай през тримесечието.
Компанията заяви, че iPhone е поставил рекорд по приходи в някои развити и развиващи се пазари, включително Индия.
Пазарът на персонални компютри също е готов да се върне към растежа, но Apple не представи никакви нови модели през тримесечието. Тя показа новите MacBook Pro, iMac и процесорите M3 по-рано тази седмица, а продажбите на тези устройства ще влязат в данните за новото тримесечие, завършващо през декември.
Apple се опитва да се измъкне от най-дългото забавяне на продажбите си от десетилетия. Снимка: Bloomberg L.P.
Apple е генерирала 7,61 млрд. долара от Mac през четвъртото тримесечие, като не успя да изпълни прогнозата за 8,76 млрд. долара. Компанията пусна няколко нови компютъра по-рано през годината, включително 15-инчов MacBook Air и по-бързи настолни модели. Apple обвини за резкия спад производствените предизвикателства при Mac миналата година.
Приходите за тримесечието до края на септември можеха да са по-добри, ако компанията беше пуснала нови модели iPad през периода, което понякога прави, или ако беше направила някои значителни промени в аксесоарите си. Най-новите модели Apple Watch и AirPods имат само скромни промени спрямо своите предшественици.
Сегментът за носими устройства, устройства за дома и аксесоари, който включва часовниците AirPods, Apple TV и слушалките Beats, е генерирал 9,32 млрд. долара приходи. Това се оказа под прогнозата за 9,41 млрд. долара.
Сегментът за услуги е достигнал 22,3 млрд. долара приходи от продажби, надминавайки прогнозата на Wall Street за 21,4 млрд. долара и поставяйки исторически рекорд за категорията. Компанията се опитва да направи този бизнес дори още по-печеливш. През последния месец тя увеличи цените на Apple TV+, Arcade и News+, въпреки че тази промяна е твърде скорошна, за да се отрази на резултатите.
IPad донесе 6,44 млрд. долара приходи. Макар че резултатът е с 10% по-нисък спрямо миналата година, той се оказа по-добър от прогнозата за 6,12 млрд. долара. През тази календарна година Apple не е пускала нови модели iPad – първият път, в който това се случва както продуктовата линия дебютира през 2010 г. Въпреки това, тази седмица компанията пусна по-евтин стилус Apple Pencil за своите таблети.