Китайската Huawei Technologies записа лек ръст на приходите през първите три тримесечия на 2023 г. и отдава това на ръста на своя бизнес с облачни услуги, както и на нарастващата конкурентоспособност на звеното си за автомобилни компоненти, предава Ройтерс.
Huawei отчете приходи в размер на 456,6 млрд. юана (62,4 млрд. долара) за първите три тримесечия на годината, което е с 2,4% повече от година по-рано.
За разлика от скромното увеличение на приходите, печалбата е скочила със 117,8% за периода до 73,05 млрд. юана, сочат изчисления на информационната агенция.
Ръстът на печалбата произтича от плащания, свързани с продажбата на подразделението Honor през ноември 2020 г., както и с подобрения в управлението и стратегията за продажби, посочва говорител на компанията.
През третото тримесечие приходите са се увеличили с 1,5% до 145,7 млрд. юана, разкриват изчисленията на Ройтерс.
Растежът „съответства на прогнозата“, коментира ротационният председател на Huawei Кън Ху.
Продажбите на смартфони на Huawei са нараснали през третото тримесечие, а това се дължи на пускането на серията Mate 60 в края на август, обявиха три компании за пазарни проучвания тази седмица. Counterpoint Research изчисли, че компанията е записала 37% увеличение на продажбите на телефони на годишна база.
Това бележи завръщането на Huawei, макар и от по-ниска база, тъй като нейният бизнес със смартфони беше силно засегнат от експортния контрол на САЩ, наложен срещу компанията от 2019 г. насам.
Counterpoint твърди, че Huawei вече е шестият по големина бранд смартфони в Китай през тримесечието с дял от 12,9%, спрямо 9,1% през същия период година по-рано.
Honor остава най-големият производител на смартфони с 11,8 млн. продадени бройки и 18% пазарен дял, допълва Counterpoint.