Други издатели на мобилни игри изпреварват Netflix значително в изтеглянията. От създаването на първото гейминг предложение на Netflix издателят на Gardenscapes – Playrix, е достигнал 531 млн. сваляния, а разработчикът на Candy Crush – King, е достигнал 438 млн. сваляния. При създателя на Clash of Titans – Supercell, свалянията са 388 млн., сочат данните на Apptopia.
Поради липсата на интерес към нейните мобилни игри обаче Netflix е започнала да тества нови игри, които могат да се играят на всякакви устройства, коментира вицепрезидентът ѝ по игрите Майк Верду в публикация през август. Бета версията за ограничен брой потребители в Канада и Великобритания включваше Oxenfree от Night School Studio, която е собственост на Netflix, както и играта Mining Adventure на Molehew. Игрите за телевизор ще изискват играчите да използват мобилните си телефони като контролер, като са достъпни през приложението на Netflix за Android. За потребителите на iOS е предвидено отделно приложение за контролер.
По-рано тази година Питърс заяви, че геймингът „следва траектория, която сме виждали и преди“ при нови категории съдържание, където „вграждаме нещата за период от няколко години“, но все пак не разкри конкретни данни.
Споменаването на каквото и да е развитие на игрите очевидно липсваше при представянето на отчета на компанията за второто тримесечие по-рано тази година. Това породи подозрения, че Netflix може да се подготвя да изостави това си начинание.
Но случаят не е точно такъв. Миналата седмица Wall Street Journal писа, че компанията планира да адаптира повече от големите си сериали, като „Wednesday", „Black Mirror” и „Squid Game” в мобилни игри. Стрийминг гигантът също така обмисля пускането на итерация на Grand Theft Auto чрез лицензионна сделка, допълва изданието.
След това геймингът се появи в предварително записаните резултати за третото тримесечие, където Питърс заяви, че в момента ангажираността към игрите нараства постепенно.
Опитът на Netflix да ухажва геймърите също е изправен пред технологични пречки.
„Не смятам, че играенето на мобилни игри на голям екран е нещо, на което бих заложил“, коментира Съни Дилън, основател на компанията за рисков капитал Kyber Knight, която се фокусира върху гейминга и технологичните инвестиции.
Netflix не се опитва да бъде заместител на конзолите, коментира пред Tech Crunch гейминг директорът на Netflix.
„Това е напълно различен бизнес модел. Надяваме се, че с течение на времето това просто ще стане много естествен начин да играете игри, където и да сте“, посочва Верду.