Публичните гейминг компании разполагат с пари в брой и парични еквиваленти на стойност 45 млрд. долара, а това може да доведе до по-голяма консолидация на пазара на видеоигри, който достига 188 млрд. долара. Това показва нов доклад на компанията за рисков капитал Konvoy, цитиран от CNBC.
Компании като Activision Blizzard, Electronic Arts, сингапурската Sea, японските Nintendo и Bandai Namco, южнокорейската Nexon и китайската NetEase, в момента разполагат с кеш и парични еквиваленти в размер на 45,1 млрд. долара, казва Konvoy, като се позовава на последните публични отчети на компаниите.
Това ще им даде повече от достатъчна финансова позиция, за да разгледат потенциални цели за придобиване, които биха могли да им помогнат да надградят своята интелектуална собственост и продукти.
По-специално компаниите за игри се стремят да задържат геймърите по-ангажирани за по-дълго време с игри на живо, които добавят повече съдържание с течение на времето, и с платени абонаменти, които предлагат определено количество безплатни игри и достъп до облачни игри, или възможността да играят игри в облака, вместо да ги изтеглят на своите компютри.
Публичните гейминг компании се радваха на доста добра година през 2023 г.
VanEck Video Gaming and eSports ETF, който проследява MVIS Global Video Gaming & eSports Index, е нараснал с 20% от началото на годината, посочват от Konvoy. Широкият индекс S&P 500 за сравнение е нараснал с близо 12 на сто за същия период.
Global X Video Games & Esports ETF, който следи модифициран глобален индекс на компаниите за видео игри и електронни спортове, притеглен спрямо пазарната капитализация, не се представи толкова добре, като се понижи с 0,4% от началото на 2023 г.
Big Tech отправя поглед към игрите
Технологичните гиганти (Big Tech) също разполагат с много пари, така че могат да помислят за повече сделки на гейминг пазара, смятат от Konvoy.
Компанията за рисков капитал казва, че най-големите технологични фирми в света, сред които се нареждат Amazon, Microsoft, Google, Apple, Meta, Netflix, китайската Tencent и японската Sony, имат общо 229,4 млрд. долара в брой в счетоводния си баланс за потенциални придобивания.
Джош Чапман, който е партньор в Konvoy, твърди, че компанията очаква сделката на Microsoft за придобиването на Activision Blizzard за 69 млрд. долара вероятно ще доведе до допълнителни сливания и придобивания и ще създаде ново поколение гейминг компании.
„Като активен инвеститор в гейминга, ние вярваме, че играчите и стартъпите за игри ще спечелят от сделката, тъй като тя подобрява предлаганото за геймърите и води до по-добра среда за допълнителни сделки, които да бъдат сключени“, коментира Чапман.
Облачните игри са ключова област за Microsoft, докато прибавя Activision към нарастващото си портфолио от издатели на игри. Компанията насочва усилията си към своята облачна услуга за игри, която премахва необходимостта от традиционни конзоли като Xbox Series X или PlayStation 5 на Sony, с абонаментния продукт Xbox Game Pass.
Чапман смята, че това ще доведе до „нови възможности за нововъзникващи разработчици на игри, компании за инфраструктура и гейминг платформи“.
Голямото придобиване на Activision Blizzard беше одобрено от британските власти по-рано този месец. Сделката ще позволи на Microsoft да придобие собствеността върху някои от най-доходоносните гейминг активи, включително огромния франчайз Call of Duty, Candy Crush, Crash Bandicoot, Warcraft, Diablo и Overwatch.