Финансовото приложение Revolut вече има над 10 млн. клиенти на дребно в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), обяви компанията. Освен това тя обработва над 138 млн. трансакции месечно – с 67% повече спрямо средния брой трансакции, обработени през предходната година.
Revolut вече има над 3 млн. клиенти в Румъния, 3 млн. в Полша и 1 млн. клиенти на дребно в Унгария.
Румънският пазар е записал 39% ръст на клиентската база през последните 12 месеца. Страната е лидер в региона за Revolut и запазва втората си позиция като ключов пазар за компанията след Великобритания. В Полша броят на потребителите на Revolut е нараснат с цели 48 на сто. В топ 5 на пазарите на компанията се нареждат Унгария с 1 млн. клиенти на дребно, България – с 670 хил. клиенти, и Чехия – с над 600 хил. клиенти.
Проучване на Dynata, проведено по поръчка на Revolut, показва, че над 50% от анкетирани предпочитат дигитални банки. 34% от респондентите посочват, че ги предпочитат заради гъвкавостта, а 12% - заради по-добрия контрол върху парите им.
Една трета от анкетираните предпочитат както банка, която предлага клонове, така и втора банкова сметка, достъпна през смартфон. Само 12% предпочитат да ползват банка с физически офис, а като причина за това изтъкват необходимостта да общуват с човек и търсенето на съвет.
„Revolut има мисия: да отключи силата на икономиката без граници за всички. През тази година направихме важни стъпки в постигането на тази всеобхватна цел, със силен ръст на клиентската ни база, достигайки прага от 10 милиона клиенти в региона. Според нашите данни 40% от клиентите в страните от ЦИЕ биха разгледали инвестициите (акции, криптовалути, ETF-и, фондове на паричния пазар) като форма на спестяване, а 16% имат поне една спестовна сметка в дигитална банка. Свидетели сме на нарастващото доверие на клиентите в дигиталното банкиране и финтех технологиите като Revolut и това ни насърчава да открием още повече финансови продукти и функционалности за тях“, коментира Виктор Стопа, ръководител на отдел „Растеж“ в Revolut.
В момента Revolut има над 35 млн. клиенти на дребно по целия свят.