Антимонополните регулатори в Европейския съюз са отправили въпрос към потребителите и конкурентите на Microsoft дали търсачката Bing трябва да се съобразява с новите строги технологични правила и дали те трябва да важат и за iMessage на Apple, твърдят източници на Ройтерс, запознати с въпроса.
През септември Европейската комисия започна разследвания, за да оцени дали Bing, Edge и Microsoft Advertising, както и iMessage на Apple, трябва да бъдат обект на Закона за цифровите пазари (DMA).
Тези разследвания бяха стартирани, след като компаниите се противопоставиха на регулатора на конкуренцията в ЕС, който посочва тези услуги като основни платформи, попадащи в обхвата на DMA.
Законът изисква Microsoft, Apple, Google, Amazon, Meta Platforms и ByteDance да допускат приложения на трети страни или магазините им за приложения в техните платформи, както и да улесняват потребителите да преминават от приложения по подразбиране към конкурентни, наред с други задължения.
Комисията е изпратила въпросниците по-рано този месец, като е призовала конкурентите и потребителите да оценят важността на iMessage и на трите услуги на Microsoft спрямо конкурентни решения.
Източниците, запознати с въпроса, посочват, че регулаторът е попитал дали има нещо специфично в услугите, на които бизнес потребителите разчитат и как те се вписват в екосистемите на компаниите.
Освен това е поискала данни за броя на потребителите, използващи услугите.
На респондентите е дадена по-малко от седмица, за да предоставят обратна връзка. Комисията иска да приключи разследването си в рамките на пет месеца.