Част от тези битки включват подигравките му към Националната администрация за безопасност на движението по пътищата като „забавната полиция“ и осмиването на космическото подразделение на Федералната авиационна администрация като „фундаментално счупена“.
Мъск говори открито за това каква според него е правилната роля на правителствата. „Отговорност на правителството е да определи правилата на играта и след това да гарантира, че тези правила се прилагат правилно – нещо като съдиите на терена“, коментира той на срещата на върха на Съвета на главните изпълнителни директори, проведена от The Wall Street Journal през 2020 г.
Сега е в нов период на спорове с тези рефери.
Миналата седмица срещу Tesla беше заведено дело от Комисията за равни възможности за заетостта в САЩ. В него се твърди, че автомобилният производител е подлагал работниците в своята фабрика край Сан Франциско на расов тормоз, наред с други твърдения. Tesla заяви, че се противопоставя на всички форми на дискриминация и тормоз.
Кога SpaceX може да изстреля своята гигантска ракета Starship все още не е ясно, след като в началото на септември беше разкрито, че Федералната авиационна администрация изисква от компанията да направи множество промени, преди да може да осъществи полета.
Освен това Службата за риба и дива природа на САЩ започна екологичен преглед на промените в плановете на SpaceX за стартовата площадка, което може да отнеме няколко месеца.
Раздразнен от случващото се, Мъск написа в Twitter: „Абсурдно е, че SpaceX може да построи гигантска ракета по-бързо, отколкото те могат да разбъркат документите!“
Бързите действия отдавна са отличителен белег на работата на Мъск. И успех на всеки, който е готов да застане на пътя му, дори и работата му да е да налага правила, насочени към гарантиране на безопасността и общественото благо.
Бързите действия бяха идея на Мъск и през 2020 г., когато обсъждаше изграждането на нова фабрика близо до Остин, Тексас. В отговор градът възложи на човек да ръководи Tesla в процеса на издаване на разрешителни, коментира Стив Адлър, който беше кмет по това време. Това е нещо нетипично, допълва той, а целта му е била да помогне на Tesla да отвори по-бързо своя завод.
Това е отношението, което Мъск иска.
Бързите действия на Мъск в новопридобитата от него социална мрежа също бяха подложени на контрол от Федералната търговска комисия, която миналата година постигна споразумение за 150 млн. долара с компанията, преди участието на Мъск, заради обвинения, че не е успяла да защити потребителската поверителност и сигурност.
Мъск поиска от федерален съд да прекрати споразумението. В отговор Федералната търговска комисия изрази нови опасения относно начина, по който той управлява компанията.
Междувременно властите в Сан Франциско се опитват да се справят с бързите промени, въведени от Мъск в централата на X. Неговото нареждане за превръщане на конферентните зали в спални привлече строителни инспектори. Решението на компанията да издигне гигантски знак X с мигащи светлини на покрива пък предизвика протест от страна на съседите.
Работата е извършена без разрешително, казват властите. Знакът по-късно беше премахнат.