Единственият подкаст на Маркъл, Archetypes, направи своя дебют през август 2022 г. на върха на класациите за подкасти на Spotify, но не успя да поддържа голяма аудитория и не беше подновен за втори сезон.
Ръководителят на Global Podcast Studios Джули Макнамара каза, че компанията търси партньорства със „силни създатели на съдържание, които имат нещо, което наистина искат да кажат, и имат таланта да го споделят“.
Ръководителите и продуцентите в подкаст студиа споделят, че показателите на Spotify са се променили. Компанията първо е гледала колко хора са търсили определен подкаст, когато са се абонирали, опитвайки се да оценят най-привлекателните продукции. След това е започнала да изчислява колко потребители са слушали предаване всеки месец. По-късно пък е разглеждала броя часове за слушане за всяко шоу.
Някои от фирмените правила изглеждат в противоречие. Решението на Spotify да запази много от оригиналните си продукции ексклузивно в платформата ограничи броя на слушателите. В същото време компанията се стрми към по-големи приходи от реклами, което изисква по-голяма аудитория.
Част от директорите на Gimlet и Parcast твърдят, че органичената дистрибуция противоречи на плановете, които Spotify сподели при придобиването на компании – че ще увеличи техните аудитории. Други директори са подкрепили ексклузивността, посочвайки, че това е най-добрият начин за изграждане на лоялни слушатели в Spotify.
Стрийминг гигантът е поискал авторите на подкасти да тестват предавания на живо в приложението за спортни продукции Locker Room, което придоби през 2021 г. заедно с покупката на Betty Labs. Освен това добави анкети, видеа и музика към част от подкастите. Компанията пусна сутрешна програма в края на 2020 г., която звучеше като радиопрограма, наречена The Get Up. Шоуто беше микс от новини, разговори между водещите и персонализиран музикален стрийминг. Тези и други експерименти отнеха много време и не просъществуваха дълго, споделят бивши и настоящи служители.
Миналата година инвеститори казаха, че искат да видят компанията да печели пари, а Ек сподели пред инвеститорите, че търси начини да намали разходите. През юни 2022 г. той обяви планове за разширяване на аудиопрограмите, както и че в рамките на две години ще направи Spotify рентабилна.
Приходите от подкасти на Spotify идват от реклами в предавания, а не от абонаменти в платформата. Компанията на моменти изпитва трудности да продава реклами дори за популярни подкасти като Science Vs, разкриват източници, запознати с въпроса.
През последното тримесечие рекламата в Spotify донесе 13% от общите ѝ приходи, а компанията иска да увеличи този дял до 20%.
Ръководителите на платформата са говорили за това как тя може да се превърне в нещо подобно на YouTube – да продава реклами, които да се показват със съдържанието на създателите, а след това да има споделяне на приходите. Компанията иска повече създатели да разпространяват подкасти през Spotify – начин за увеличаване на приходите от реклами и продажби на стоки.
Освен това компанията се стреми да използва предпочитанията на слушателите, базирани на музикалния им избор и навиците за слушане, за да ги таргетира с реклами. Сега рекламодателите могат да достигат до конкретен тип слушатели, вместо да купуват рекламни спотове в конкретни предавания, като това се случва през услуга, наречена Spotify Audience Network.
Spotify заяви, че е достигнала рекордно високо ниво на рекламните импресии, продадени през тримесечието, което завърши през юни, за нейните собствени и лицензирани предавания, както и в по-широката рекламна мрежа.
Директори на Spotify казват, че компанията има данни за четири години, които разкриват как програмните формати карат слушателите да се връщат.