От над 20 години търсачката на Google е основният вход на света в интернет, помагайки на милиарди хора да навигират през огромно количество информация, налично онлайн, пише Statista.
Макар че винаги е имало алтернативи – Lycos, AltaVista в началото на интернет епохата, Yahoo, Bing и DuckDuckGo напоследък – Google реално е монополист, непредизвикван през по-голямата част от времето.
И моментът за Google/Alphabet и акционерите им е чудесен. Само миналата година Google Search генерира над 160 млрд. долара приходи от реклама, което прави търсачката за Alphabet това, което е iPhone за Apple: продуктът, който положи основата за дългогодишния успех на компанията и нейната оценка за трилион долара.
Според оценки на Statista Market Insights Google държи почти 60% от глобалните приходи от реклама в търсачки миналата година. Китайската Baidu е вторият по големина играч на пазара за реклами в търсачки с дял от 15%, следвана от Amazon с 14%. В случай че се чудите кога Amazon влезе в търсачките: компанията трупа приходи за милиарди от реклами с ключови думи и платени резултати при търсене в собствената си платформа, които са включени в определението на Statista за реклами в търсачки.
Според изчисления на Statista световните приходи от реклама в търсачките възлизат на 252 млрд. долара миналата година и са нараснали със 100 млрд. долара само за четири години. В същия момент прогнозите са приходите да се покачат до почти 400 млрд. долара до 2027 г.
Други графики можете да разгледате тук
преди 1 година Гуглъ спря да е търсачка преди много години. Преди повече от десет години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар