Въпреки че сега Тръмп отново е активен, предходният президент не се нуждае толкова от платформата, тъй като избирателите знаят повече за това какъв президент би бил, а повечето вече са взели решение за него. (Той често публикува в собствената си социална мрежа Truth Social). Същото важи и за Байдън, чиято кампания през 2020 г. използва Twitter като основен комуникационен инструмент, като се има предвид, че пандемията попречи на традиционната му лична кампания през по-голямата част на 2020 г.
И двете партии ще се борят за малка част от електората - приблизително 43 хил. гласа в три щата решиха изборите през 2020 г., а някои политически стратези казват, че е малко вероятно тези избиратели да бъдат убедени от X.
„Кандидатите не създават новини в Twitter по същия начин, както през 2016 г.“, коментира Алекс Конант, който е бил помощник в президентската кампания на сенатор Марко Рубио през 2016 г.
Някои демократи, които използваха Twitter като мегафон в миналото, критикуваха начина, по който Мъск управлява платформата. „Никога не съм изпитвала по-голям тормоз в тази платформа, отколкото сега“, написа в Twitter през юли конгресменът Александрия Окасио-Кортез (демократ, Ню Йорк), която има повече от 13 млн. последователи на сайта. Въпреки че оттогава тя публикува в X, наскоро тя се присъедини и към по-нови сайтове като Threads и BlueSky.
Други кандидати с дългосрочни залози използват X, за да се опитат да увеличат разпознаваемостта си.
Вивек Рамасвами, основател на биотехнологична компания, който се кандидатира за номинацията на Републиканската партия, обсъди кампанията си в аудио събитие с Мъск в X.
„Като кандидат за първи път, политически аутсайдер, е трудно да спечелиш вниманието на традиционните медии“, споделя Триша Маклафлин, говорител на Рамасвами.
Робърт Ф. Кенеди младши, екологичен защитник, който се състезава срещу Байдън за номинацията на Демократическата партия, използва X, за да сподели своите противоречиви възгледи по въпроси като ваксините. Мъск също се присъедини към него за аудио събитие на X.
Собствеността на Мъск и промените в компанията, включително съкращенията, предизвикаха опасения сред хората, които са работили по модериране на съдържание в социалните мрежи, относно способността на X да модерира политически дискусии.
X каза, че е ангажирана с почтеността на изборите и се наема да разшири екипите си за безопасност и избори. Компанията каза още, че ще предприеме действия срещу публикации, които биха могли да потиснат участието или да подведат хората относно това как да участват в гражданския процес.
Решението да се разрешат отново политическите реклами в X едва ли ще донесе огромни нови приходи – Facebook и Google са далеч по-големи платформи за това и дори в цикъла на междинните избори през 2018 г., преди забраната на Twitter, компанията каза, че генерира „по-малко от 3 млн. долара“ от политически реклами.
Но този ход засили по-големия афинитет на X към политиката при Мъск и кандидати от двете партии се възползваха от възможността, като пуснаха реклами.