IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Мъск да накара политиката да проработи в полза на социалната мрежа X?

Някогашният Twitter вдигна забраната си за политическа реклама, но конкуренцията на пазара на социални мрежи се увеличава

10:44 | 29.08.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Освен това X е изправена пред по-голяма конкуренция от други социални мрежи, отколкото Twitter имаше при предишни избори. В допълнение към утвърдени имена като Facebook, през юли Meta Platforms пусна конкурент на X, наречен Threads, макар че лидерът на Instagram Адам Мосери каза, че Threads няма да набляга на политическите новини. По-малко познати сайтове като Mastodon и BlueSky също предизвикват интерес напоследък. А TikTok, който вече беше играч на последните президентски избори, продължава да набира популярност в САЩ въпреки призивите на някои политици да бъде забранен.

X твърди, че има 95 млн. активни потребители месечно в САЩ. Meta казва, че Facebook има 270 млн. потребители месечно в САЩ и Канада, а TikTok споделя, че разполага с над 150 млн. потребители месечно в САЩ спрямо 100 млн. през 2020 г.

„Има все повече и повече опции, което означава, че трябва да преосмислим и разширим възможностите за разпространяване на нашето послание“, коментира Кевин Муньос, говорител на кампанията за преизбиране на Байдън. Кампанията използва X, както и други платформи за споделяне на съобщения в полза на Байдън, включително чрез използване на инфлуенсъри.

Много политици и коментатори продължават да използват X, въпреки че някои са тествали и новите конкуренти. Някои медии, като NPR и PBS, се отказаха от X или ограничиха използването ѝ. Помощниците в кампанията казват, че представянето на тяхното послание пред журналисти е основна причина да продължат да използват платформата.

В исторически план, подобно на други социални мрежи, Twitter имаше нестабилна връзка с политиката. Темата накара хората да прекарват време в платформата, но създаде проблеми, свързани с дезинформацията, свободата на словото и други.  

Мъск заложи на политическата роля на платформата и говори за своите политически възгледи. В първите си седмици като собственик на Twitter той насърчи независимо мислещите избиратели да гласуват на Републикански конгрес през 2022 г. Освен това каза, че преди е подкрепял демократите и е отворен към идеята да го направи отново.

Мъск беше домакин на разговор на живо с губернатора на Флорида Рон Десантис – който социологическите проучвания показват, че е най-близкият конкурент на Тръмп в ожесточената надпревара за президентска номинация – във функцията Spaces. Именно там Десантис обяви кандидатурата си.

Технически проблеми забавиха събитието, предизвиквайки подигравки от конкуренти и критици на Десантис, включително Байдън, но губернаторът каза, че използването на платформата е помогнало за старта на кампанията му.

До туита на Тръмп от миналата седмица една от най-големите промени спрямо предходните два изборни цикъла беше липсата на негови публикации в X. Twitter блокира Тръмп от платформата през януари 2021 г., позовавайки се на риска от по-нататъшно подбуждане към насилие след атаката срещу Капитолия през същия месец. Мъск възстанови профила на Тръмп през ноември след анкета, която проведе сред потребителите.

Последна актуализация: 10:44 | 29.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още